Jorden runt

tisdag 20 september 2016 - lördag 1 juli 2017 Jorden runt

Ett helt varv utan att flyga!

Argentina
torsdag 5 januari 2017 - Esquel, Chubut, Argentina

Det klassiska sättet att anlända till Buenos Aires är med båt, många personer med avtryck i historien har passerat den lilla piren i hamninloppet. Och det passar ju dessutom mig ganska bra. Jag bordade Silvia Ana L i Colonia och en timme senare hade vi korsat Rio de la Plata och gled långsamt

Uruguay
måndag 5 december 2016 - Montevideo, Uruguay

Jag tycker inte om att planera för mycket, och gillar speciellt inte att ha saker bokade och därmed ha en deadline. Mitt ad-hoc resande funkar för det mesta bra, men det ligger väl in sakens natur att man stöter på patrull ibland. Jag gick upp i arla gryning, sju-tiden alltså, för att ta en

Paraguay och nazisterna
tisdag 15 november 2016 - Asunción, Paraguay

Asunción är nästan motsatsen till Rio de Janeiro. Här finns inga stora sevärdheter. Inga berg, inget hav eller fina stränder och inte heller den där magiska laddningen till dess namn. Det är få resenärer som bemödar sig med att ta omvägen in i Paraguay på sin resa genom kontinenten.

Brasilien
torsdag 3 november 2016 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Rio de Janeiro. En av världens mest spektakulära metropoler och en sådan där stad som har allt. Långa vita stränder, tät regnskog, fantastiska vyer från höga bergstoppar, kultur och shopping i världsklass och skön atmosfär helt enkelt. Släng in några Caprinias i mixen och sedan vet

M/V Grande Buenos Aires
torsdag 20 oktober 2016 -

Resandets hunger är svår att fatta med förnuftet. Djuren verkar sakna den: de flyttar  för att livnära sig bättre. Människor kastar sig ut i det okända av begär som är mindre enkla att fastställa. Fly från något eller leta reda på något. Simpel nyfikenhet eller arketypiskt sökande