Ledarskolan2016

onsdag 28 december 2016 - söndag 8 januari 2017 Ledarskolan2016

Missionsresa för Arkens ledarskola 2016 till Manilla i Filippinerna.

Dag 8- En blandning av sött och salt
torsdag 5 januari 2017 - Filippinerna

Hej familj och vänner!Idag har det varit en lång och intensiv dag. Vi började med frukost som vanligt och sedan åkte vi i tre olika grupper på olika uppdrag. Där med en blandning av sött och salt. Den första gruppen som redan hade varit på soptippen började med åka till något som kallas

Dag 7-Arbete och besök av huskyrka
onsdag 4 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

agen började med ett träningspass där antalet inte var allt för många. Klockan 7 var det frukost och sedan ett möte med personalen på missionsanläggningen. Sedan var det dags för praktiskt arbete på gården. Vi målade och fixade lite andra grejer. Ludvig åkte iväg på en

Dag 6- Besök av soptipp och skola
tisdag 3 januari 2017 - Filippinerna

Dagen började med ett tabatapass på morgonen och sedan frukost vid 7. Klockan 8 åkte en tredjedel av gruppen till en soptipp. På  soptippen fick vi följa Hills of grace sjuksköterskor som mäter ,väger och kontrollerar barn och vuxna på tippen. Vi gruppen kände att det va tufft att se hur

Dag 5-Arbete och Marknad
måndag 2 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Vi vaknade vid 7 för att äta frukost innan det var dags för morgonmötet. Under mötet så fick vi en bibelvers som vi skulle arbeta med under dagen. Strax där på så skulle vi delas in i grupper för att sedan arbeta med olika grupper. De flesta av arbetarna var att måla olika objekt. En av

Dag 4-Bilfärden
söndag 1 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Vi vaknade  tidigt för att äta frukost buffé på resorten. Efter det så skulle vi snabbt packa för att sedan ha en morgon samling innan den långa bilfärden på 5 timmar till Hills of grace. Under bilfärden så såg vi en stor del av Manilas skyskrapor men och så mycket av fattigdomen. Det