Slut
torsdag 27 april 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Äventyret är över(26/4 kl 19.00) Nu sitter vi på Nairobi flygplats och väntar, kl 23.55 ska flyget gå..vi är här i väldigt god tid! Tur att det finns mat, wi-fi och GT 😉5 dagar spenderade vi i Mombasa på ett riktigt fint hotell, med all-inclusive, stort område med flera pooler, en

Whisper
fredag 21 april 2017 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Nu har vi lämnat Jinja och Uganda för denna gången, känns väldigt märkligt! Känns som vi varit borta jättelänge och har typ "glömt bort" livet hemma... Vi hade några väldigt roliga och givande dagar i mysiga Jinja, efter raftingen blev det ju då ridning vilket gjorde att vi knappt

Riverrafting
tisdag 18 april 2017 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

JinjaResan till Jinja började inte jättebra om vi säger så...vi var i tid och likaså bussen som skulle plocka upp oss! Problemet var att vi skulle plocka upp fler på vägen... vi skulle hämta 5 stycken på ett hotell där bara två stod o väntade, efter ca 10min kommer en tredje och sen

Sista veckan i Kampala
fredag 14 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej allihopa! Nu har vi gjort klart praktiken och håller nu på att packa för att dra vidare till Jinja tidigt imorgon! Det känns lite märkligt men samtidigt ganska skönt, vi känner oss ganska färdiga med detta nu... I veckan har vi varit på Malnutrition ward, dvs undernärda barn, det är

Neonatal
lördag 8 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Veckan på NeoDenna veckan har minst sagt varit omtumlande för oss båda, känns som att man har gått igenom alla tänkbara känslor på en o samma dag, man blir ledsen, frustrerad, irriterad, glad, tom... det har nog varit den tuffaste men samtidigt mest givande avdelningen vi varit på!

"Här går allting långsamt utom Boda-Bodas"
måndag 3 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Måndag igen och ny avdelning. I helgen har vi varit på ett lite mindre safari i Lake Mburo som ligger lite närmre Kampala fast söderut istället. Våra barnmorskevänner har nu lämnat oss..:( (Vi saknar er!) så vi fick ta med deras sjuksköterskekollegor istället;). Vi fem åkte på

Andra veckan på Mulagos sjukhus
torsdag 30 mars 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Safarin är nu ett minne blott. I måndags hade vi våran första dag på barnakuten. En minst sagt kaotisk avdelning. Ingen av oss har någonsin arbetet inom akutsjukvården i Sverige vilket iofs inte kan jämföras med hur det fungerar här. Vi blev ordentligt chockade båda två och kände oss

Safari

Murchison falls En helg i en skumpande bil med två barnmorskestudenter och en guide:) Har haft en helt fantastisk helg i Murchison falls National park, vi åkte från Kampala vid 9am i fredags och hade ca 8h bilresa norrut framför oss, det låter mycket men det var faktiskt inte alls jobbigt,

Baby Kawempe
söndag 26 mars 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

24/3 Nu har vi varit här i Kampala i en vecka och tiden bara springer iväg (oftast). Vi har varit på samma avdelning i fyra dagar och försökt vara till så mycket nytta som vi kunnat, vilket inte varit det lättaste för det är ingen som ger oss några uppgifter eller liknande utan vi måste

Praktik
måndag 20 mars 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Första dagen på praktiken!Vi fick veta i fredags att vi skulle komma till kontoret kl 8.30 på måndag för att bli visade omklädning osv. Vi fick också fylla i ett papper i fredags med vilka avdelningar vi ville vara på vilka veckor. Vi går dit i tid och får såklart vänta..;) någon