Kejsarn av Portugallien

fredag 2 juni 2017 - tisdag 6 juni 2017

Porto och Köpenhamn

Danish dynamite
tisdag 6 juni 2017 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Vistelsen i Portugal avslutades med det mest turistiga vi kunde göra, sightseeingbuss. Våra vandringar hade redan tagit oss till nästan samtliga platser som touren tog oss runt. Men det var ändå ett behagligt sätt att spendera två timmar i solen på och få lite fakta. Efter att ha checkat

Don't pet the animals!
måndag 5 juni 2017 - Porto, Porto, Portugal

Igår började vi dagen med en sen brunch. Jag valde att sätta tänderna i en lokal specialitet, francesinha- lilla fransyskan. Denna rätt består av bröd, fem sorters kött, massvis med ost, ägg som blivit dränkta i sås, samt lite pommes vid sidan av. Det var en intressant konstellation men

Summer wine
söndag 4 juni 2017 - Porto, Porto, Portugal

Vaknade nyss till en ny morgon vid soliga atlantkusten. Igår så begav vi oss efter en gedigen frukost bestående av rostat bröd och cocopops ut på vandring i staden. Men ett humm om vilken riktning vi skulle åt började vi vandra längs Portos backiga gator. Första anhalt blev en stor

Super Bock
lördag 3 juni 2017 - Porto, Porto, Portugal

Efter tre timmars varm tågresa i öldoft, jag råkade spilla lite av min reseöl på golvet, kom jag igår fram till Kastrup och mötte upp med min kompis. Ett burgerkingmål senare hade vi passerat in genom säkerhetskontrollen och köpt oss varsin klassisk Tuborg i väntan på avfärd. Flygresan