Sjuksköterske fältstudier i Kina

söndag 13 augusti 2017 - söndag 20 augusti 2017

Dag 5,6 & 7: Avkopplande dagar
söndag 3 september 2017 - Hongkong, Hongkong

I fredags blev det en avkopplande och lugn dag återigen. Tanken var att ta mig till andra ön för att se vattenfallet som ligger precis vattnet och nedanför en stad. Men då det visade dåligt väder med blixtrar och oväder var det inte så lätt att kliva upp ur sängen utan dagen fick

Dag 3 & 4: Höga höjder med ny bekantskap + heldags shopping
torsdag 31 augusti 2017 - Hongkong, Hongkong

I onsdags var tanken att vandra upp till toppen av Victoria Peak, en stort berg fyllt med skog på andra sidan ön som jag bor på. Väl på gång går jag förbi stationen för Peak Tramsen. Ett tåg som tar en uppför hela berget till en utsikts byggnad. Så tog den upp och i kön mötte jag en

Dag 1 & 2: Från Peking till Hong Kong!
tisdag 29 augusti 2017 - Hongkong, Hongkong

På söndags kvällen googlade man för fullt om sitt plan om förändringar som uppkommit, hur stormen låg till och en massa annat för att veta hur läget såg ut. På måndag morgonen blev det en snabb koll igen över läget och än såg det lugnt ut med avgående flyg. Efter en timmes

Dag 7: Sista dagen i Peking!
söndag 27 augusti 2017 - Peking, Kina

Med ett uppvaknande till rejäla droppar på rutan blev det ett snabbt beslut att sista dagen skulle bli att spenderas inomhus och eventuellt hoppas på att kunna gå ut en runda på kvällen om regnet ville lägga sig. Packat och packat har skett under dagen och förberett mig inför flyget ned

Dag 5 & 6: Sängliggande ena dagen & OS byn dagen efter
lördag 26 augusti 2017 - Peking, Kina

På fredag morgon tog jag mig halvt levande upp ur sängen för att ta mig till affären och handla lite mat, en promenad runt ena kvarteret där frukosten avnjöts på en parkbänk i skuggan. Påvägen hittade jag en liten marknad där de sålde allt ifrån grönsaker till levande fiskar. Lokalt