Singapore

lördag 28 oktober 2017 - söndag 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Sentosa water parc
fredag 10 november 2017 - Singapore

Lite trötta efter gårdagens sena aktivitet fick vi sätta klockan för att komma upp hyfsat i tid. Efter frukost på Subway i vanlig ordning tog vi tunnelbanan till Water Front och fortsatte sedan med Sentosa Express ut till Sentosa och vattenparken. Det var inte så väldigt långa köer men en

Promenad och nattzoo
torsdag 9 november 2017 - Singapore

Vi bestämde oss gör en promenad längs kanalen bort till mynningen med konserthall och teater.  Varmt och fint när vi promenerade iväg. Nästan framme vid konserthallen stod två pianon utplacerade under en bro för passerande att spela på. Hur många timmar hade det fått stå helt hemma?

Chinatown och scouterna
onsdag 8 november 2017 - Singapore

Vi inledde med frukost och promenerade sedan bort till Chinatown då vi mindes en pysselaffär som vi hoppades kunna hitta till. Vi gick först in i ett center där den troligen legat för vi träffade ett jättetrevligt par i en affär med vinterkläder. De shoppade för de skulle till Finland

Bintan Singapore
tisdag 7 november 2017 - Singapore

Efter frukosten idag vad det dags att packa ihop det sista och ta farväl av Bintan för den här gången. Vi hämtade vår cd med foton och när vi passerade batikkillen fick Sofia en batikskjorta av honom. Båtresan gick fint även om jag börjar misstänka att resten av min familj har asiatiskt

Segway havssköldpaddor
måndag 6 november 2017 - Bintan Regency, Kepulauan Riau, Indonesien

Efter frukosten gick vi direkt till Segway uthyrningen där de delade ut skydd och hjälmar. Efter en kort instruktion och lite fotograferande av vår vän fotografen bar det av in mellan villorna och vidare utmed strandpromenaden. Kul att köra och inte så svårt. Läskigast var absolut