Panama

fredag 23 februari 2018 - lördag 24 mars 2018

Hej igen... Det går som vanligt inte speciellt bra att lägga in bilder så jag får försöka senare, jag lägger lite bilder på en sida på Facebook som heter"vi som gillar att resa" gå med där och sök på mig så hittar ni bilder där. Eftermiddagen i dag har spenderats i gamla stan, Casco Veijo, det var en mycket trevlig dag med mycket nya intryck från gamla Panama, väl värt ett besök. eftermiddagen/kvällen blev det lite slapp vid poolen och god middag med vin (i vanlig ordning) I morgon blir det heldagsutflykt på Panamakanalen.....så det får ni höra om när jag skriver nästa gång.... Ha de gött i snöyran

Drömöar
onsdag 21 mars 2018 - Guna Yala, Panama

Det blev lte ihoparört när jag skrev förra inlägget (ö-liv). Där hamnade lite olika dagar i fel ordning men de får man ta när man har mycket upplevelser o skriva om.Nu har vi i allafall landat igen i Panama City, tog den första dagen till att bara vila,bada och planera dagens utflykt till

Ö-LIV
lördag 17 mars 2018 - Contadora, Panama City, Panama

Transporten tillbaka till Panama city gick Jättebra, vi fick åka med ägaren till vårt hotell i hans van och tog oss först till Santiago (2 tim), efter det så tog vi en lokalbuss på 4,5 tim som tog oss direkt till Panama city. Efter övernattning på ett superfint hotell (vi behövde lyxa

Transport o Catalina
tisdag 13 mars 2018 - Santa Catalina Island, Kalifornien, USA

Transporten som jag talade om blev faktiskt av :)  Fick ett mail under dagen som berättade att man tänkte sätta in en ersättningsbuss till Catalina, så de bara "rög ti" så hade jag skrivit tillbaka och bokat en plats. Denna bussen hade betydligt bättre med benplats och på det hela så var

Kaffeplantage
lördag 10 mars 2018 - Boquete, Panama

Startade dagen med löptur i bergen, och då snackar vi uppförsbackar. Men det var ganska häftigt att testa att springa här, man kom ganska långt upp på landsbygden och det var väldigt intresant. Löpnimngen följdes av god frukost i vår trädgård följt av solbad med vin innan vi åkte

Panama......
fredag 9 mars 2018 - Boquete, Panama

Gjorde i går ett eget besök på cacaofarmen och fick oss en rejäl gångtur när vi skulle ta oss dit....en miljon trappsteg i 30 gradig värme kräver sitt jobb, men till slut nådde vi toppen och fick vår belöning. Där fick vi smaka och köpa färsk cacao och givetvis fanns det en massa