Anderna - en drömresa till Sydamerika

måndag 6 november 2017 - fredag 24 november 2017

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

Fortsättningen i Mendoza
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Nu skriver jag från flygplatsen i Amsterdam. Vårt plan hem går inte förrän 14.35 och givetvis var vi 50 minuter tidigare här pga medvind.Fortsättningen från Mendoza.Vi åt en jättegod middag på kvällen. Sedan var det besök på vingården dagen därpå, som Susana Balbo grundade.

Buenos Aires
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Vi kom till hotellet halv elva på kvällen. Hotell vestibulen såg jättefin ut. Lite lyxig. Det här bådar gott tänkte vi. Men ack vad vi bedrog oss. Rummet var stort med en hemsk heltäckningsmatta som hade sett sina bästa där. Fläck på fläck som man ej ville fundera på vad det hade

Fortsättning på Buenos Aires
fredag 24 november 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej!Dag två var vi på en kyrkogård med massor av kryptor.  Många familjer har sina gravar där. Det fanns både jättegamla och nya. Evita Peron har sin grav där. Annars var det mycket italienska familjer. Kusligt ställe. Det var höga stenar och smala gångar som gick härs och tvärs

La Paz

Hej!Jag har varit dålig på att skriva men uppkopplingarna här i de länder vi har besökt kanske inte är så bra som man kunde önska.  La  Paz är en stad med jättemycket trafik och kaos. De har små minibussar som kör folk och där chauffören får en liten grundlön sedan får han

Tillbaka till Lima

Hej!Pga inställt flyg mellan La Paz och Santiago, var vi tvungna att flyga tillbaka till Lima för att ta flyget till Santiago. Vi åt en jättegod lunch där och Lars berättade massor om sin tid i Sydamerika som radions korrespondent. Har bor sedan 20 år tillbaka i Santiago.När vi kom fram

Anderna - en drömresa till Sydamerika

0 Bilder 4 Besökta platser 13 Dagböcker