Indien

onsdag 27 december 2017 - lördag 1 juni 2019 Indien

Familjen Odén till Indien

Indisk trolovning på traditionellt vis
måndag 18 mars 2019 - Gurgaon, Haryana, Indien

I ett tidigare inlägg skrev jag att examensproven är en central del av en Indiers liv och kan vara väldigt avgörande för deras framtid. När väl examen är genomförd så är det bröllop som är nästa stora händelse, men det ligger inte alltid i deras egna händer. Indien är ett

Tack Shantona!
fredag 15 mars 2019 - Gurgaon, Haryana, Indien

Shantona har varit vår hushållerska sedan vi flyttade till Indien. Hon har varit en stor del av vår tillvaro. Sex dagar i veckan hjälper hon oss med allt hushåll. Det har varit en livräddare och lite lyxigt förstås att få hjälp med städning, matlagning, disk, tvätt och strykning. Det

Countdown, engines on
lördag 9 mars 2019 - Gurgaon, Haryana, Indien

För en vecka sedan träffade jag Darren, en engelsman som bott i Gurgaon med sin fru de senaste fyra åren. Hon arbetar för en matkedja och han spelar mest golf och det var det vi gjorde när vi träffade på varandra. Jag berättade att min syster skulle besöka oss och vi kom därför att tala

Ett år!
torsdag 27 december 2018 -

Det känns smått galet att det gått ett år sedan vi blev avsläppta en kall decemberkväll på Arlanda av Åsa och Magnus. Julen var firad med familj och många avsked av vänner gjordes de sista dagarna innan avfärd. Jag minns tydligt skräcken inför vad komma skulle och sorgen att lämna

Sportens dag
söndag 9 december 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Kunskapsskolan hade sin årliga Sports Day denna helg, en manifestation för idrott och motion. Som jag har skrivit om i tidigare inlägg så har ju inte indier så stort fokus på att röra sig eller idrott över huvudtaget. Valet av grenar var inte helt bestämt av de själva. Tyra blev tilldelad