THAILAND 2018

söndag 18 februari 2018 - söndag 4 mars 2018 THAILAND 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

Parkvakterna
måndag 5 mars 2018 - Apelviken, Hallands län, Sverige

En lite lustig episod under snorkelturen.Vi hade precis kastat ankar utanför ap-ön, när en liten gummibåt med en 40 hästars utombordare kommer farande. 2 parkvakter skriker åt våra besättningsmän på thailänska. Vi vet ju inte vad det är frågan om,  men de låter väldigt upprörda och

Snorkeltur
fredag 2 mars 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Igår skulle vi ut på en snorkeltur. Det var iallafall vad jag och några till trodde. Minibussen tar oss till den skitiga hamnen, där träskeppet Mai Thai ligger. Vi blir inte fler än 17 stycken, så det verkar lovande. 0900 tuffar vi sakta ut ur hamnen, riktning söderut. Det blir en riktigt

Halvdagsutflykt
torsdag 1 mars 2018 - Prachuap Khirikhan, Thailand

I onsdags skulle vi ut på tur för att se på sköldpaddor. Det var iallafall vad jag och några till trodde.Den arrangerades av danska bekanta till andra danska bekanta...🤔.Nåväl, vi hänger på. 2 tuktuk tar oss till mangroveträsken söder om Hua Hin. Där går vi på träspångar genom

Några dagar senare.
söndag 25 februari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så har det gått några dagar igen. Nu är vi 10 stycken i gruppen. 2 mer har stött till. Vi.bor i ett kedjehus, kan man väl kalla det. På en sidogata från huvudgatan genom Hua Hin. C:a150 meter till vår pool och havet.På första våningen är köket, stor entre och vardagsrum, samt en

Handla in
onsdag 21 februari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hej allaHär händer det inte så mycket att skriva hem om. Idag skulle vi ut och handla in mat för lunch och middag.Det började med en tur till "kyllingemanden".Han har "alltid" stått med sin vagn utanför snabbköpet och friterat kycklingben. Han sken upp som en sol när han fick syn på oss,