Global Tour

måndag 15 oktober 2018 - torsdag 28 februari 2019 Global Tour

Planning

Sista Stoppet
torsdag 28 februari 2019 - Doha, Qatar

20190225Tack å hej då Bangkok!Mot Doha som ska bli spännande! Resebyrån rekommenderade oss att ta med äktenskapsbevis, kunde behövas på hotellet! Vi läste på lite om klädkod och kultur inför avresan. Efter en riktigt skakig flygtur landar vi i Doha. Checkar in på Best Western och

kreja
Nostalgi
måndag 25 februari 2019 - Bangkok, Thailand

20190218Klockan 09.00 kom vår chaufför som skulle ta oss till Bangkok! Efter en lugn och säker resa till huvudstaden checkade vi in på respektive hotell vid fyratiden! Ett hotellrum som vi blev riktigt nöjda med! Stort rum med fåtöljer och gott om plats för vår packning och oss själva!

Utflykt med Mona
fredag 15 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

Lata dagar!
torsdag 7 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190206Efter en lång natt på flygplatsen åkte vi mot Koh Chang (07.50), vi anlände till Natural Bay Pier på eftermiddagen, här fick vi kliva av bussen för att åka färja över till Ferry Koh Chang. Här väntade ett antal minibussar på oss som sedan körde oss till olika Hotel/Resorter.

Storstad
tisdag 5 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

20190201Landade i Hong Kong redan klockan 04.15 till en nästan tom flygplats! Snabbt ute men där fick vi vänta! Vår plan var att ta ett snabbtåg in mot stan. Det ”snabba tåget” började inte gå förrän 05.40 och biljett kan inte köpas förrän 20 minuter före, av nån underlig