MC RESA

söndag 27 maj 2018 - lördag 9 juni 2018 MC RESA

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Hamburg - Stockholm
fredag 8 juni 2018 - Hamburg, Tyskland

kommer mer.......

Kroatien - Wien
torsdag 7 juni 2018 - Ivanec, Varaždins län, Kroatien

Nu börjar man blir trött och mör efter tidiga mornar och långa dagar. Dagens etapp är Kroatien till tåget i Wien. Värmen är inte lika tryckande som igår.

Ivanec - Wien
torsdag 7 juni 2018 - Wien, Österrike

Kommer mer..........

Mot Ivanec
onsdag 6 juni 2018 -

Efter en trevlig kväll på hotellet och sömn var vi startklara 09:00.mer kommer..........

Mot Kroatien via vackert vattenfall
tisdag 5 juni 2018 - Jasenovac, Sisak-Moslavinas län, Kroatien

Vi vaknade upp tidigt som vanligt och gick ner och åt frukost bredvid den klarblåa floden som rinner bredvid hottellet. Uppe på motorcyklarna kl 09:00 och idag skall vi besöka Una nationalpark och se det vackra vattenfallet som finns där. Vi skall även titta på en muslimsk begravningsplats