Val och delfinsafari
tisdag 17 juli 2018 - San Juan Capistrano, Kalifornien, USA

Vi inledde dagen med frukost på hotellet. Himlen var grå och det kändes ganska så svalt så koftorna togs med på utflykten. Hamnen var jättemysig så efter att ha checkat in och fått våra biljetter till utflykten strosade vi runt och tittade på båtarna, människorna och djurlivet. Vi

Idyllwild - San Juan Capistrano
måndag 16 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Så var det dags att lämna Palm Springs och köra ut mot kusten. Tur att vi packade väskorna igår så vi kom iväg i tid. Vi hade bestämt oss för att äta frukost på Elmers. Sara ville dock bara ha mjölk och flingor vilket de inte hade. Det gick inte att locka med bacon och toast, pannkakor

Besök hos flickscouterna
söndag 15 juli 2018 - Palm Desert, Kalifornien, USA

Idag var det träff med flickscouterna i San Gorgonio. Det målades tavlor, pysslades ramar och gjordes slime. Tjejerna hade verkligen kul. På slutet delade de ut lite märken och nyckelringar och sedan fick de både märken och varsin hög med fyra paket kakor. Ni kan tro att Sara var i

Marknad
lördag 14 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Trots den något överväldigande värmen tänkte vi att vi skulle gå på marknaden vid universitetet nere i Palm Desert så efter en svettig utomhusfrukost så åkte vi iväg. Vad vi inte riktigt tänkt på var att då många tar semester och flyt den värsta värmen så var det inte heller

Resans svalaste plats
fredag 13 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Tog lite sovmorgon idag innan vi hoppar i plurret. Sedan låg vi ömsom under tak ömsom i poolen till lunchdags när vi åkte iväg för att ta linbanan till toppen. Det är en fantastisk ingenjörskonst att de lyckats få en linbana på plats just här. Det är riktigt brant upp. På vägen

Las Vegas - Palm Springs
torsdag 12 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Vi lämnade Las Vegas direkt på morgonen med siktet inställt på Palm Springs. Även idag dök det upp mörka moln och det kändes lite underligt med tanke på att vi körde igenom ett ökenlandskap men efter en stund kunde vi se hur det faktiskt regnade på båda sidorna vid horisonten men inte

Hover Dam och Mystere
onsdag 11 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Startade morgonen på Blueberries där det var pannkakor eller sallad till frukost. Sedan bar det iväg mot dagens utflyktsmål, Hover Dam byggt 1931-1935. Var 78 sekund dygnet runt i två år kom en ny betongleverans. De 5000 som anställdes arbetade i treskift sju dagar i veckan med endast två

Vegas!!
tisdag 10 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi avslutade gårdagen med att bada och inledde denna dagen med att bada ordentligt i poolen, härligt!Efter ett stopp för att försöka köpa nya basketkängor till Sofia gav vi oss iväg ner till strippen och parkerade på Treasure Island för att hämta ut biljetterna till morgondagens

Åsnor i Otman och Las Vegas
måndag 9 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi vaknade i vanlig ordning tidigt och hoppade i poolen redan innan den öppnat. Första och enda inomhuspoolen på den här redan. Stor pool och dubbel jakuzi och bara vi! Efter att ha packat körde vi ner till route 66 och en gammal klassisk restaurang på den. Sedan började vi köra den gamla

Meteorkratern och Grand Canyon
söndag 8 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Som den morgonpigga familj vi är var vi på väg redan kvart över åtta. Vi rullade ut från Sedona, passerade Slide Rock State Parc innan vi fortsatte över bergen. Vägens kvalitet varierade rätt mycket och i början var den rätt skumpig för att vara helt nyasfalterad när vi kom upp över