Home sweet home
måndag 10 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Hej på erDax att knyta ihop (jul)säcken och runda av resan.Stort tack till Er alla som orkat hänga med oss här på resdagboken. Många inlägg blev det. Ett inlägg för vsrje dag. Något som inte alls va tänkt från början men som snabbt blev en kul avrundning på dagen och ett härligt

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Borta bäst men hemma bättre.....
lördag 8 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Tidig uppgång i Hongkong och frukost utan att stå i kö........ Rafsade ihop det sista och packade ihop ryggsäckarna innan vi checkade ut och hoppade in i en taxi för transport till flygplatsen. Flyger hemåt med Aeroflot som visar sig vara riktigt fint flyg. Ny Boeing 777-300. Flyget till

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Högt och lågt i Hongkong igen....
fredag 7 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dagen börjar bra.......njaeeee.......inte riktigt........ Behöva stå i kö i 15 minuter för att komma in och käka frukost. Inte OK när man e duktigt kaffesugen.Nära vi ringde in några andra vikingar och tog över hotellet........ Inte värdigt ett 4-stjärnigt hotel i

Högt och lågt i Hongkong
torsdag 6 december 2018 - Hongkong

Efter fruk........ääääschhNååååå.......i alla fall.....Kort promenad till tunnelbanan som tar oss till Hongkong Island och stationen Admiralty. Kort promenad därifrån och vips så är vi framme vid the Peak Tram. En oooootroligt gammal......nåja, från 30 maj 1888 i alla fall. Känns

Hejdå Hanoi.....Hello Hongkong
onsdag 5 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dax att ta farväl av Hanoi. Efter frukost tar vi en sista promenad runt de gamla kvarteren. Stannar till vid ett café nere vid den lilla sjön för en sista fika med egg coffee.Fiket ligger vid en helt galen korsning som knyter ihop 6 vägar och där det i ena änden av korsningen ligger en

Hop on hop off......
tisdag 4 december 2018 - Hanoi, Vietnam

Liten sovmorgon igen.......Vi börjar bli slappa..... Frukosten missas givetvis inte.....Nåååååå i alla fall.....På dagens agenda som Controllern plitat ihop står det sightseeing med Hop on hop off buss.Startar nere vid sjön och åker med 6 stopp innan vi hoppar av för en koll på Tran

En annorlunda dag......
måndag 3 december 2018 - Hanoi, Vietnam

Tar en liten sovmorgon men missar inte frukos......Britten har rekat en marknad så vi styr stegen för att spana in om den skiljer sig från alla andra vi varit på. Utbudet är ungefär det samma men det som gör den lite annorlunda är att det i alla stånd vi går till utom ett så är man helt

Kryzza lugnt del 3...... och 2-1 till Vietnam
söndag 2 december 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Försovit oss och missar Tai Chin........men vaknar lagom till frukosten......Lugn förmiddag där vi njuter på däck, läser och beundrar utsikten. Ett gäng drar iväg på en ny lite kortare tur med kajaker men vi tar en kopp kaffe på övre däck och snackar lite med en lirare från

Kryzza lugnt del 2......
lördag 1 december 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Reveljen går tidigt som attan på detta fartyg för 06:30 är det Tai Chi på översta däck...... Tyvärr för oss som missade alla Yoga så fastnar vi i ett korsord och glömmer tiden och missar även Tai Chin......Frukosten missar vi inte........Därefter kryssar vi lugnt fram mellan alla

Kryzza lugnt del 1......
fredag 30 november 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Vi har varit i passningsskugga i tre dagar så nu kommer det tre dagar på raken......Vaknar upp tidigt och tidigt fr......08:00 hämtar vår guide oss på hotellet för den 4 timmar långa bussturen till Halong Bay och den 3-dagarskryssningen som vi bokat in oss på. En kul kille som heter Jimmy