Uppgraderad
torsdag 27 september 2018 - Oslo, Norge

Japp nu sitter jag i Oslo i loungen och väntar på mitt flyg som ska ta mig till Stockholm. Men om vi backar bandet lite och så, när jag skulle gå ombord på flyget i Hong Kong, så pep det till när de läste mitt boardingkort. Hon knapprar lite på sin dator och så hade jag fått en

Väntan
onsdag 26 september 2018 - Hongkong, Hongkong

Japp då har man kommit till Hong Kong flygplats igen. Sitter här och väntar på mitt flyg till London, dock går det inte förän om några timmar. Men man får softa och ta det lugnt. Rätt skönt att man har tillgång till lounge och slappa i. Flyget upp hit gick bra, utan några större

Lugn dag
tisdag 25 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår gick i lugnets tacken. Tog en sväng på stan och kollade runt lite, letade rätt på ett apotek som hade några ögondroppar för mina stackars illröda ögon. Vet i katten ifall det hjälper, men något kanske det gör. Inte så mycket och göra. Får väl hoppas att jag får gå ombord på

Känguru...
måndag 24 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår var jag på Cavarsham wildlife Park, som är en djurpark, som har inriktad sig på australiensiska djur, och kollade runt. Den ligger i en park som ligger strax utanför Perth City. Så var att ta tåget och sen vidare med buss. Men det gick smidigare än vad jag hade tänkt mig. Sen när jag

Guld
söndag 23 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår lördag var jag på Perth Mint. Där det finns guld. Så jag tog en trevlig guidad tur, där de berättade om histora och visade hur man "gör" guld. Vill ha... haha. Där hade världens största guldmynt, som väger 1 ton. Vill ha, dock lite tungt att ta med sig hem. Efter det vart det att

Rottnest Island
fredag 21 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Idag har jag varit ute på Rottnest Island, dom är en liten ö utanför Perth. På ön bor söta söta små djur, Quakkas. Var lite därför jag åkte hit till Perth, för att se dem. Kände mig ändå rätt pigg när klockan ringde på morgonen vid 7. Fast kroppen tror att det är mitt i natten.

Perth
torsdag 20 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Så nu har man tagit dig till Perth. Flygresan ner från Hong Kong, var lugn. Tog ca 7 timmar. Totalt från Oslo tog det väl ca 27-28 timmar eller vad det blir. Lång resa. När vi väl kom till Perth, så gick det undan. Behövde inte vänta på väskan många minuter. Ingen kö i passkontrollen,

Flyger
tisdag 18 september 2018 - London, England, Storbritannien

Här kommer en hälsning från flyget. Just nu har vi precis flugit in över Ryssland och om ca 8:40 timmar kommer vi landa in i Hong Kong.  Kvällen i Oslo var lugn och Stabil. Resan ner till London var väldigt lugn, inga konstigheter.  Väntan gjorde jag i loungen och nu är man ombord.

Påväg
måndag 17 september 2018 - Oslo, Norge

Så då startar vi den här resan. Nu har jag anlänt Oslo. Resan hit gick bra. Flög Norwegian hit, första gången jag provar dem. Var helt ok, för att vara ett lågkostnadsflyg. Tar ju inte många minuter och flyga över till Oslo.  sen var det bara hoppa på tåget in till staden. Nu blir

Bokad till Australien
torsdag 16 augusti 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så nu är jag färdigbokad, och det vart Perth Australien. Blev några nätter för mycket än vad som var tänkt, kommer göra 6 nätter där borta. Men men det blir nog bra får vi hoppas. Så får vi se vad man hittar på där... det jag har på agendan är att åka över till Rottnest Island