Tunisien

torsdag 16 augusti 2018 - fredag 21 juni 2019

Dag 249 av 310

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

Blandade observationer
onsdag 6 mars 2019 - Tunis, Tunisien

Ytterligare en ny vecka. Tänk va många det finns. Vardag fylls med skola, tvätt, handla, etc. Kunde ta en liten stunds vila, sen köpte jag Makloub (lokal snabbmat)  och åka till skolan. Satt och planerade innan det blev dags för möte/samling, med fokus på transition. Kände igen det mesta

Hinna ikapp
söndag 17 februari 2019 - Tunis, Tunisien

Ny vecka, suck. Hade tagit med en matlåda åt en av de andra lärarna som var stressad förra veckan för att vederbörande skulle slippa tänka på det, men den stog kvar i kylskåpet. Antagligen för stressad för att komma ihåg att den fanns där. Lite trist, men samtidigt så fanns det nu mat

Franskt återseende
söndag 3 februari 2019 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Första februari, begav mig på min andra visum-resa, denna gången till Nice, sydfrankrike. Tog mig till flygplatsen utan problem, och kunde checka in smidigt. Resan gick bra, och väl i Nice utforskade jag transporten med tram till närheten av där jag skulle bo, varifrån jag vandrade sista

Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Ge mig tålamod, men fort!
torsdag 31 januari 2019 - Tunis, Tunisien

Ibland kan det vara svårt att inte tappa tålamodet helt och ge upp. Här är några exempel:* Under genomgången av det stora terminsprovet på biologi är det en elev som börjar skratta efter att jag gått igenom de rätta svaren på namnen av olika delar i en cell. Diskussionen som följde var

Nytt år
söndag 20 januari 2019 - Tunis, Tunisien

Nytt år!Har varit full upp sen årsskiftet. Har ofta suttit ner och försökt fundera över vad jag varit med om, och samla tankarna, men inte kommit till skott att dela med mig. Här följer några axplock från de första tre veckorna på året.Det nya året började riktigt bra, med en