Bolivia-Colombia 2019

onsdag 2 januari 2019 - tisdag 26 februari 2019

Januari och februari kommer jag tillbringa i Sydamerika. ca 3 veckor i Bolivia och sedan 5 veckor i Colombia tillsammans med ankarstiftelsen.

Snart hemresa :(
lördag 23 februari 2019 - El Rodadero, Magdalena, Colombia

Denna resa närmar sig sitt slut. Tyvärr får jag säga. Hade inte alls blivit ledsen om någon sa att jag kunde stanna ett par månader till.Senaste veckorna har vi varit i en förort till staden Santa Marta, Rodadero. En stad precis vid karibiska havet. I byn Bonda har vi byggt en skola. En

Colombia vecka 3
torsdag 14 februari 2019 -

Vilken vecka. Varje dag i Medellin förtjänar ett eget blogginlägg. Detta har verkligen varit en fantastisk vecka. Men så mycket intryck, så mycket fattigdom, så mycket kärlek, så mycket glädje och så många tankar som har snurrar runt. Detta har varit en psykiskt tuff vecka, att ta in

Colombia vecka 2
torsdag 7 februari 2019 - Medellín, Antioquia, Colombia

Hej igen :) Äntligen är vår skola klar och invigd! Vi var i princip klara i torsdags med skolan. I onsdags ordnade vi med en hamburgerfest för de barn som bor på heltid i skolan. Ca 35 killar mellan 10-14 år gamla som blev så glada. Vi fick visa dem hur de ska sätta ihop en hamburgare.

Colombia vecka 1
onsdag 30 januari 2019 - Leticia, Amazonas Department, Colombia

Hej från Amazonas jungel! Eller närmare bestämt staden Leticia i Colombia. En liten stad så långt söder ut i Colombia du kan komma. Utan vägförbindelser till resten av Colombia. Här nere ligger en stad med ca 40 000 invånare och runtomkring massa indianbyar. Ett mycket fattigt område. 10

Sista veckan i Bolivia
måndag 21 januari 2019 - Cochabamba, Quillacollo, Bolivia

Sista veckan i Bolivia har varit full av äventyr! Innan jag lämnade La Paz åkte jag en runda till Copacabana och Isla del Sol. Så fint, tyvärr hade jag inte tid att stanna mer än över dagen.. Tog flyget till huvudstaden Sucre för ca en vecka sedan. Tog flyget för att spara tid då jag