Filippinerna - Tredje gången gilt

lördag 24 november 2018 - onsdag 19 december 2018 Filippinerna - Tredje gången gilt

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

Slutshopping i Ayala Mall
tisdag 18 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej.Vi bytte hotell från Holiday Spa efter ett dygn där vid poolen och bara chillande. God mat i IT-park där vi även började vår resa. Hotellet låg på knappt 10 minuters promensdavstånd till IT-park och grsnne med en grym golfbana som dock bars var för medlemmar....Flyttade några kvarter

Moalboal, Mactan, Cebu City
lördag 15 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Sista dagarna i Moalboal var stillsamma. Inga aktiviteter efter dykningen och jag tror att bekymmerna är över. Inte känt nåt på ett tag, men har heller inte badat så mycket under ytan så att säga...Vår lokale tricykle-snubbe Nello fixade en bil med chaufför till Mactan, ön där

Canyoneering, fiske, dykning Pangsama Beach
tisdag 11 december 2018 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej igen.Canyoneering alltså, vad är det? Vår lokale bekant i Cebu, Kurt, hade som sagt tipsat oss. Han har själv varit där flera gånger. Canyon är ju engelska för dalgång eller ravin, och Kawasan Falls vid Badian är några läckra vattenfall som denna dalgång/ravin med en forsande flod

Cabilao och resan till Moalboal
söndag 9 december 2018 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

Cabilao Island bjöd efter dykning och snorkling på ytterligare några jäkligt långsamma och avkopplande dagar. Det som började med bokning först bara för en natt blev 3 nätter och sedan ytterligare 2 då det gick en billig färja från ön på lördagen. 140 pisos var istället för 2500

Balicasag Island och Cabilao Island (Dykning)
tisdag 4 december 2018 - Loon, Centrala Visayas, Filippinerna

De två dyken på Balicasan Island, som utgick från Alona Beach och vårt hotell Baywatch Dive Resort gick på 3250 pisos (565 kr) tror jag. Det var det väl värt. Direkt på första dyker när vi kom ner till botten på 5-6 meters djup var där säkert tre stycken sköldpaddor. Fick några fina