onsdag 9 januari 2019 - söndag 14 juli 2019

Dag 167 av 187

Föräldralediga tillsammans

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Sommar och snor
lördag 1 juni 2019 - Caorle, Veneto, Italien

Nu är det nästan över och det känns som att vi tänker och planerar mest för hemresan och vad vi ska göra när vi kommer hem.Vi har varit och klappat kossor flera gånger. De finns överallt och är världens gulligaste!Vi har även gjort en korthelg i München, degat på hotellrum i regn och

Fantastisk frukost på fik
söndag 5 maj 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Dagarna rullar på. Jag lyckades göra allt jag ville göra i Berlin, t. ex. Sova. Äta på den roligaste Vietnames-restaurangen. Gå på den stora loppmarknaden i parken. Äta frukost ute. Äta god billig mat på stan. Hitta kul barnklädesbutiker.Utefrukosten skulle kunna få ett helt eget

Senast aktiv - från Tyskland
Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Fullt hus
fredag 29 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Svantes Mormor och Morfar har hängt med oss i en vecka. Även Moster Elin var här några dar. Vi utforskade kullarna och bergen, gick ett varv på stan och åt tyska korvar med surkål. Vi gick på teater och turistade på sagoslott. Spanade på grodor, fåglar och hundar i närområdet. Även

Äntligen vardag!
onsdag 6 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Äntligen vardag! Jobbar ca 7.30-14.30, med fika och lunch. Fredagar brukar man kunna gå hem vid 12-12.30. Fantastisk tant lagar lunch med kärlek i tis-tors för en billig penning.Johan och Svante hittar till stan, öppna förskolan och den närmsta utsiktspunkten uppe på Marieberg.Jag har gjort

Dag 167 av 187
143 Bilder 12 Besökta platser 16 Dagböcker