Sista stoppet
söndag 3 mars 2019 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Transport alltså..Ja om det är något som inte riktigt går vår väg här så är det ju definitivt transporten...haha vi skulle bli hämtade 7.45 imorse och eftersom vi lärt oss den hårda vägen att dom är i tid eller tom tidiga här så chansade vi inte utan stod klara utanför porten kl

Santa Theresa
onsdag 27 februari 2019 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Santa Theresa Resan från Monteverde till Santa Theresa tog ca 9h totalt..😄 vi lömnade Monteverde kl 06 och första bussen gick i ca 20-30km/h de första 2h på slingriga grusvägar med en buss som kanske hade sett sina bästa dagar ändå! Men vi kom fram till Puntarenas vid 9, men där va

Monteverde
söndag 24 februari 2019 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Monteverde!Vi började alltså vår vistelse här med en ridtur, detta är ju något som Maria älskar och håller på med sen hon va liten medan jag har en liten hatkärlek till det...tycker mycket om hästar men har en otrolig respekt för dem, har ridit två gånger de senaste 5 åren tror jag;

La Fortuna till Monteverde
torsdag 21 februari 2019 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Från La Fortuna till MonteverdeSista dagen i La fortuna skulle vi ju då se vulkanparken och det finns en miljon olika turer och guider man kan åka med osv som kostar också kostar en mindre förmögenhet i vissa fall! Eftersom vi va rätt möra i kroppen efter föregående dag så bestämde vi

La Fortuna
onsdag 20 februari 2019 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Hola!Vi åkte från San José med buss tidigt i måndags, va inga som helst problem att ta lokalbussen (kostar en bråkdel av vad det skulle kostat att åka shuttle) den va i tid och helt okej bekväm buss med AC! Det tog sen tid att få checka in på hostelet i La fortuna men så är det

Resan börjar i Köpenhamn
måndag 18 februari 2019 - San José, San Pedro, Costa Rica

Vi smygstartade semestern med ett dygn i Köpenhamn tänkte vi. Främsta anledningen till att vi gör detta är inte för att slippa gå upp ap-tidigt för att hinna till flyget utan för att gå på museum tro det eller ej! Men inte vilket museum som helst utan en utställning som jag förstått