A och C öar i Karibien

torsdag 14 februari 2019 - lördag 16 mars 2019

Två veckor på Aruba och två veckor på Curacao. Naturupplevelser både på land och i havet.

Hemma sedan två veckor!!
fredag 29 mars 2019 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Visst är vi hemma igen! Just idag, den 29 mars har vi nästan 15 grader varmt, det kan man kalla vårväder.Vi kom hem den 16 mars, nöjda med vår semester i sol och värme. Resten av årets resor blir i Europa! Må väl kära "medresenärer". Varma hälsningarEwa och Leo

Utflykt
onsdag 13 mars 2019 - Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-10Efter lata stranddagar tyckte vi att vi ville uppleva lite av Curacao. Turligt nog talade vi med en servitris på en restaurang om vad som är värt att se. Hon åtog sig att kontakta en kille, som arbetar som guide. Snabbt hade vi chaufför/guide och bil inför morgondagen.Lite

Besök i Havsakvarium
tisdag 12 mars 2019 - Willemstad, Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-07Akvariumparken ligger söder om huvudstaden, den gör mycket reklam för sig så vi beslöt att göra ett besök. Shuttlebuss ner till stan , promenad över pontonbron och minibuss ut till Mambobeach där akvariet också ligger. Längs kusten söderut finns i stort sett hus hela

Strövtåg i huvudstaden
tisdag 5 mars 2019 - Willemstad, Curaçao, Curaçao

Willemstad 2019-03-04.Heldag i Willemstad, Curacaos huvudstad. Hotellets shuttlebuss in på morgonen med stopp vid en djup vik, som delar staden i två stadsdelar (Otrobanda och Punda).En pontonbro förenar stadsdelarna för gångtrafikanter medan en jättehög bro längre in i viken ger

På ny ö
måndag 4 mars 2019 - Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-03.Så har vi gjort ö-byte. Flygplanet kom inte upp på marschhöjd förrän det var dags för inflygningen, ca 30 minuter tog det hela. Inte gungade det heller (kurasao uttalas det, i Sverige använder vi naturligtvis Povels uttal!). Curacao ser lite grönare ut från luften än