Nya Zeeland

måndag 11 februari 2019 - söndag 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Hemma igen
söndag 3 mars 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så var det dags, vår sista frukost i Nya Zeeland. När magen fått sitt var det dags att fylla väskorna med packning. Vi tog en kort shoppingpromenad i centrum och sedan begav vi oss mot flygplatsen och hyrbilsåterlämningen. Drygt 25h senare möts vi av ett regnigt Göteborg när vi kliver av

Solnedgång
fredag 1 mars 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Först en sak som vi glömde igår. Vid frukosten fick Annelie en magisk kaffekopp, lite synd bara att dess enda kraft var att flytta kaffe från insidan av koppen till det omgivande fatet.Efter dagens frukost (utan magiska koppar) begav vi oss mot museet för att kika på Maorihistoria. På vägen

Vinprovning
torsdag 28 februari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Vi startade dagen med en full frukostbuffé på hotellet. Äntligen fanns det riktiga pålägg till frukostmackorna. Vi blev upphämtade från hotellet av dagens guide för en tur först mot västsidan, sedan till vingårdarna i nordväst. Första stoppet var dock en utsiktsplats vid Arataki

Hobbiton
onsdag 27 februari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Vi gick upp i ottan, eller ja, Annelie somnade aldrig ens. Det kan ha varit så att hon var lite uppspelt inför besöket i The Shire (Hobbiton). Vi möttes av nattportieren, hen var inte så pratglad utan gick mest runt och strök sig mot saker och försökte smita in i vårt rum. Hen hade dock

Waitomo glow worm caves
tisdag 26 februari 2019 - Matamata, Waikato, Nya Zeeland

Vi startade dagen med en positiv känsla tack vare den extremt trevliga damen i receptionen. Sedan rullade det bara på... En smidig biltur genom inspirerande landskap. Waitomo glow worm caves - en häftig grottvandring och efterföljande båttur i beckmörker där taket var täckt av lysmaskar,