Adventure in Ireland

lördag 23 februari 2019 - torsdag 28 februari 2019 Adventure in Ireland

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.

Hemåt
torsdag 28 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det då dax att ta farväl och återvända hemåt. En fin resa med många fina minnen tar vi med oss. Tack Matteus och Isabelle!

Dublin
onsdag 27 februari 2019 - Dublin City, County Dublin, Irland

Idag blev det sovmorgon för oss alla fyra, sen en riktigt god frukost och fin service på Gresham Hotel. Så var det dax att ta barnen på kulturbesök till Trinity College och Book of Kells. En lagom visit var intressant, ingen idé att dra ut på tålamodet för länge :) När det var avklarat

From Donegal to Dublin
tisdag 26 februari 2019 - Dublin City, County Dublin, Irland

Efter frukost tog vi en promenad i lilla Donegal, kollade in The old Castle och den vackra gamla kyrkogården. Fika och farväl till våra kära innan vi påbörjade resan till Dublin. Först gjorde vi ett stopp vid stranden i Rossnowlagh. Ett snabbt stopp i Ballyshannon så Matteus fick titta på

Ardara, Glencolumbkille and Maghera
måndag 25 februari 2019 - Donegal, Irland

Efter en lång frukost gav vi oss iväg till Ardara, besökte morfar/farfars barndomsställen. Fick se hur det går tll att väva fina ulltyger och en god fika med Allan. Sen åkte vi upp mot Glencolumbkille och kollade på utsikten och vidare till Maghera för att se det vackra vattenfallet där.

Framme på den gröna ön
söndag 24 februari 2019 - Donegal, Irland

En lång resdag med många nya intryck för våra barnbarn. Kartläsaren fick chauffören att utforska nya vägar, kanske inte helt enligt plan men fram kom vi :) Barnen uppskattade landskapet med alla nya intryck. En mycket glad great grandma Eileen tog emot oss och bjöd på middag. Lilla hunden