Australien

fredag 5 april 2019 - fredag 3 maj 2019 Australien

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Stora barriärrevet och Sjögatan
fredag 3 maj 2019 -

Nu är vi hemma! Blandade känslor. Barnen tycker det är gött att vara hemma. Vi vuxna inser ännu en gång att Sverige är fint å så men att det inte är landet för oss. Lite deppigt faktiskt. Någon gång i framtiden blir det till att bosätta oss i ett varmare land! Vi besökte, under

Senast aktiv - från Australien
Nu har vi sett en orm också!
lördag 27 april 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Hej! Det var länge sedan sist!Vi har haft det magiskt bra och har det fortfarande. Vi har lämnat Noosa och familjen Enright/Lindell. Det är som alltid väldigt tråkigt att bryta upp med dem, skillnaden denna gång är att Helen, Flynn och Pearl kommer till Sverige i juni! Den vi får sakna ett

Senast aktiv - från Australien
Crikeyyyy, Aussie Zoo was a blast, och allt annat också hele tiden
söndag 21 april 2019 - Sunshine Beach, Queensland, Australien

Crikey, det va ett utryck som gjorde den härliga personen Steve Irwin känd, även också att han brottades med alla möjliga farliga djur som ingen vanligt normalt funtad person skulle göra. Steve dog ju tragiskt för ett ett antal år sedan, men familjen driver vidare Australia Zoo galant, det

Senast aktiv - från Australien
På vandring i Helens vardag!
tisdag 16 april 2019 -

En sak vi ofta funderat över hemma i Sverige är: "Hur lever egentligen Helen i vardagen?" Vi har under några dagar nu fått uppleva detta och känner att det är inte helt utan att vi också skulle kunna leva ett liv liknande hennes. Eller liknande hela hennes familj alltså. Något som skiljer

Dags att dra vidare!
fredag 12 april 2019 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Idag ska vi flytta in hos familjen Enright/Lindell. Mamma/svärmor/mormor/farmor-Gullan far hemåt nordligare breddgrader och vi övertar gästrummet på Goldcrest 7. Det blir najs. den senaste dagen har bestått att mycket mat, dryck och skratt. Än så länge är det inte riktigt den där