Korea 2019

tisdag 26 mars 2019 - onsdag 1 april 2020

Dag 119 av 373

Flyttat till Korea för att plugga

Släktträff
lördag 6 april 2019 -

Heldag med släkten hos min moster, samma som vi hälsade på helgen innan. Roligt att även min andra moster med familj kunde vara med - och inte minst min mormor. Dessa hade jag inte heller träffat på tre år. Förutom att det är trevligt är det svårt att säga hur det känns att träffa

Första veckan i skolan
fredag 5 april 2019 - Seoul, Sydkorea

Vissa är noga med att betona att de går på universitetet (och vi går ju på Kyung Hee University) men jag säger skolan, kort och gott. Man går i skolan och skolar sig, så att säga. Bland det första man tänkte på var hur mycket svenskar som går på Kyung Hee. Inget nytt i och för sig,

Senast aktiv - från Seoul, Sydkorea
Moster + Hongdae (första helgen)
söndag 31 mars 2019 - Seoul, Sydkorea

Första veckan bjöd på fredagsmys hos min äldsta moster, som tidigare bott i Seoul men som nu flyttat till Yongmun, nästan två timmar österut från Seoul. Hon är näst äldst i syskonskaran, min mamma är äldst. Yongmun är inte en del av Seoul men jag blev förvånad att det låg så

Första dagarna i Sydkorea
torsdag 28 mars 2019 - Seoul, Sydkorea

Första gången i Sydkorea på nästan precis tre år. Känns alltid lite bekant men ändå alltid lite nytt. Varje resa är 'unik' och kanske särskilt den här. Det här är sjätte gången jag är här sedan 2014 men det är första gången som jag åker hit för att BO här, om än så "bara"