Segling på väg

onsdag 15 maj 2019 - onsdag 15 maj 2019

Segling

De vita klipporna i Dover
onsdag 17 juli 2019 - Dover, England, Storbritannien

Hej på er allaDe vita klipporna i Dover är numera mer grå vilket vi möttes av när White Lady ankom i måndags.England är vi i ett underligt land vad jag slogs av var att numera finns det baugetter och franskt nybakat bröd, mums. förra gången vi var i England så lyste avsaknaden av gott

Lite av varje i Belgien
lördag 13 juli 2019 - Zeebrygge, Brygge, Flanders, Belgien

I Zeebrugge möttes vi av en riktigt trevlig hamnkapten som informerade om dasskoden och annat, samt att han önskade oss god nattsömn innan vi behövde betala någon hamnavgift. Han står gärna till tjänst om allt möjligt och vill att det ska fungera. Men, medaljen har en baksida...Det

Strandpromenad, valar och poffertje
torsdag 11 juli 2019 - Scheveningen, Haag, Zuid-Holland, Nederländerna

I måndags nådde vi fram till Scheveningen i Holland, där jag och fader konungen gick en lång runda på en gigantisk strandanläggning. Med riktning mot pariserhjul och bungee-jump torn, träffade vi på ett intressant konstverk i form av en val helt gjord i pantflaskor. Massor av sand och en

Mitt i smeten
lördag 6 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Som ni kanske redan förstått fick vi en ny besättningsman för några dagar sedan, Isak, som också gjort ett inlägg på resdagboken. Som vi tidigare antydde seglade vi "innerskärs" till Amsterdam. Inga strömmar, inget tidvatten bara en och annan sluss att hantera. I Amsterdam hamnade vi

1-0 Damfotboll>Herrfotboll
torsdag 4 juli 2019 - Enkhuizen, Noord-Holland, Nederländerna

Jag anlände igår(onsdag) till Harlingen Haven efter 24h resa. Segelbåten avgick direkt med högvattnet till en liten 1700-tals by vid namn Einkhuzen efter 3-4h och en väldigt smidig slussning. Där gick vi en rundtur i byn och landade på en tjusig restarurang med fantastisk teriyaki