Åter till Tokyo

fredag 21 juni 2019 - söndag 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Hemma
fredag 5 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ja, jag har kommit hem. Kom hem för länge länge sen och redan hunnit jobba en vecka nu. Men jag kom på att jag aldrig avslutade den här resan. Så jag får väl göra det. Efter Frankfurt, så bar det ju upp till Berlin och sista stoppet på resan. Berlin, har jag ju varit i flera gånger nu,

Frankfurt
fredag 28 juni 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Så har man anlänt till Frankfurt. Man flänger hit och dit, värrre än vad som är är lovligt. Resan från Tokyo gick som smort. Inga större händelser. Så nu har man provat Japan Airlines och de får mycket väl godkänt. Bra service och bra mat. Även komfort på sätet var bra. Skulle vara

Sobanudlar
torsdag 27 juni 2019 - Hanedakuko, Ōta, Japan

Igår så var jag mest runt i Shinjuku, kollade runt lite. Men jag kom iväg rätt så sent, så började med lite lunch. Fick bli lite tempura och sobanudlar. Tydligen när man äter nudlar, speciellt sobanudlar, ska man sörpla som en vettvillig. Dock har jag lite svårt för det, som svensk är

Ramen
onsdag 26 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Igår vart det en sväng till Ramenmuseumet. Ett litet museum som ligger vid Shin-Yokohama. Var trevligt och se, läsa om ramens (nudelsoppa) historia . Sen fanns det flera små restauranger där man kunde käka nudelsoppor. Självklart så testade jag, det stod faktiskt att det var väntat att man

Tokyo
måndag 24 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Se då har man kommit fram till Tokyo. Resan hit gick riktigt bra. Japan Airlines levererade riktigt bra måste jag säga. Bra säte, bra mat och trevlig kabinpersonal. Ett plus är att man hade tillgång till lounge. Måste vara ett av de få flygbolagen som erbjuder lounge nör man flyger i