Dag 3 Heldag i Warszawa

torsdag 18 juli 2019 - måndag 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Landat i Sverige
måndag 5 augusti 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resdag. Hotellfrukost med Malin och Bethany, sedan stadsbuss till busstationen i Glasgow och därifrån flygbuss till Edinburgs flygplats. En supersmidig bagageinlämning och säkerhetskontroll och sedan väntan på boarding. Lugn och fin flygning enligt tidtabellen och sen rakt in i flygbussen som

Sista natten innan vi åker tillbaka till Sverige
söndag 4 augusti 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Sista heldagen i Skottland! En Road trip från Elgin till Glasgow stod på schemat så det vara bara att sätta fart.Vi började dock med en blixtvisit på Brodie Castle. Resan fortsatte mot och längs med Loch Ness, vi valde att köra ned längs östsidan. I Loch Ness måste man bada tänkte

Hiking och berg
lördag 3 augusti 2019 - Elgin, Skottland, Storbritannien

När Tomas och Annelie sov så vandrade Malin upp för ett berg. Lagom efter frukost kom hon tillbaka och vi vandrade iväg för att ta oss upp för ett annat berg. Totalt vandrade vi mer än 450 höjdmeter upp under våra första 3km. Klättringen utmanade oss olika mycket, men Annelie var klart

Cairngorm
fredag 2 augusti 2019 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Vi lämnade Oban på fastande mage med siktet ställt på Glencoe. Där hittade vi en fantastisk frukostplats vid en flod vid botten av ett vattenfallsprytt berg. Magiskt! Vi tog såklart även en liten vandring här och kikade på en kort film om dalens blodiga historia. I Aviemore blev det middag

Utflykt
torsdag 1 augusti 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

En tidig morgon, en tidig färja, en tidig (och 11 timmar lång) utflykt. Dagens färdmedel blev färja, buss, båt, båt, färja, buss och slutligen färja hem igen. Huvudmålet för dagen var ön Staffa där vi förundrades över vulkanisk sten, besökte Fingal's Cave och spanade förgäves efter