fredag 3 januari 2020 - lördag 4 juli 2020

Dag 152 av 184

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

Att vara i lockdown på Lanta
onsdag 22 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi älskar stranden, och den är fortfarande öppen! Men, det är ju mycket som blivit märkligt här på Lanta, precis som det blivit på de flesta ställen i världen...Kim (Journalist och vår guide i verkligheten här på Koh Lanta) skrev också ett inlägg på vår Facebook-grupp som summerar

Min 11 årsdag
tisdag 21 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

HejIdag kom mamma, pappa, Sigge och Sanna in till mig på morgonen och sjöng och gav mig presenter. Av Sigge fick jag en rosa solfjäder och av Sanna fick jag korsstygn. Av mamma och pappa fick jag en surfbrädda, en bikini och när allt öppnar upp så kommer jag att få ta

Svettkörtlar - bättre begagnade, till salu
måndag 20 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Annandag Påsk började med ett besök till klinikenEn annan titel på detta inlägg skulle kunna vara.."Fan vad kul det här blev då...."Jag började i påskhelgen känna två svullnader på baksidan av vänster ben, den ena satt mitt på hamstring och den andra precis under skinkan. Ömheten

Påskveckan
måndag 13 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckans Corona uppdateringEtt antal hotell och hostels har under veckan stängt ned och gästerna har flyttat till två av myndigheterna utsedda karantänhotell.Bron till ön stängs: Enligt beslut av guvernören i Krabi stängs bron från fastlandet till Lanta från långfredag till den 30/4.

Our new normal: Perspektiv från första fulla veckan med hemskola
måndag 6 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

The Times They Are A-Changin'. Det var inte så länge sedan jag skrev ett inlägg om hur vardagen ser ut för oss här på Lanta.Ovanstående inlägg var från slutet av Januari. Det har hänt en hel del sedan dess; eller rättare sagt det har hänt löjligt mycket sedan dess. En nyhet från den

Dag 152 av 184
306 Bilder 25 Besökta platser 33 Dagböcker