ThungKhamin

lördag 14 mars 2020 - fredag 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Hemma
lördag 11 april 2020 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Hejsan allaImorrn är det två veckor sedan vi kom hem, en vecka tidigare än planerat. Men så blev det den här gången pga...ja ni vet varför och det var skönt att komma hem, men samtidigt skrämmande. När jag kom in till city för att ta mig vidare till Norrtäljebussen som skulle ta mig

Undantagstillstånd
lördag 28 mars 2020 -

HejsanDet var ett tag sen jag jag skrev men det beror på att jag inte kommit in på resdagboken. Här har det hänt massor sen sist. I tisdags meddelade premiärministern att beslutet om undantagstillstånd nu träder i kraft fr.o.m. 26 mars och en månad fram. Det innebär bl.a. att man inte

Söndag, slappardag
söndag 22 mars 2020 -

HejsanIdag har vi inte gjort någonting "bara" varit hemma. Tina & jag intog var sin solsäng i skuggan. Hasse åkte ner till stranden för en promenad, lite senare tog han en tur till platsen där drivning rangen låg. Där har det förändrats mycket. Byggnationer mm.Vid lunchtid åkte vi

Solnedgång
lördag 21 mars 2020 -

HejsanRapport från gårdagen (20/3).Dagen tillbringade Hasse på golfbanan tillsammans med Håkan (en granne). Tina & jag tog det lugnt hemmavid, ja mestadels av dagen nere vid poolen och senare på eftermiddagen på vår solterass under parasollet. En riktigt skön slappardag.Solnedgångar

Thai Life
lördag 21 mars 2020 -

Hej igenHär kommer dagens (21/3) rapport. Vi bestämde redan igår att vi skulle till Thai Life Beach och lämnade huset vid 9-tiden. En halvtimme senare var vi framme, vägen dit är inte rolig just nu då man håller på att bredda vägen så att det blir 4-filig väg. Det dammar ganska mycket