Bangkok

Time to leave Thailand
lördag 5 maj 2018 - Bangkok, Thailand

Framme i Thailands huvudstad. Efter en resdag pa tolv timmar och en matforgiftning (...) sa ar vi lagom trotta. Om bara nagon dag flyger vi harifran och lamnar fantastisk veckor bakom oss. Och sen sist vi hordes har vi gjort foljande:gVi lamnade Koh Samui for Koh Phangan. Pa Samui forovrigt besokte

Sista etappen!
lördag 28 april 2018 - Bangkok, Thailand

Nu är vi i Bangkok sedan lunchtid. Vi har checkat in på vårat hotell, Adelphi Grande. Pui och William har varit och hälsat på en kompis till Pui och jag tog en sväng på stan och kikade i lite i affärer.Tyvärr så har det ösregnat nästan hela dagen och på vägen hit från Ratchaburi var

Mikael
Solnamikael i Thailand 2018
Summering
måndag 26 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då ser jag slutet på denna lilla sydostasienrutt. I den ordning jag besökte länderna blev det bättre och bättre. Burma toppar ganska överlägset. Men det har varit bra i alla länder. Maten : Burma, Thailand, Laos, Cambodja Trafiken: Laos, Cambodja, Burma , ThailandFolket: Burma,

Per Björkman
Pellebeman i Indokina
Sista natten med gänget
lördag 24 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Nu närmar  sig resan sitt slut Sitter vid poolen kl.  18 och29 grader varmt o dricker  öl o simmar  i poolen.. Vi bor nära nano som är nästa tvärgata här på sukvimit road. Vi var på seveneleven där igår kväll. Finns Många Lady Boys där samt En massa barer med folk. Fantastiskt

Urban jungle
lördag 24 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Idag åkte vi skytrain och hoppade av på weekend-market. En labyrint med affärer av alla de slag. En riktig Urban jungle. Sista dagen i Bangkok nu.  Tiden har gått så sjukt snabbt denna månad.  Nu är det andra boendet vi bott på som vi TÖMT lägret av öl på.  Dem har fått göra

One day in Bangkok
lördag 24 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Fredag 23 mars.Vaknar vid 06.00 av att en kvinna ropar ut "kommandon".Antar det var någon slags gymnastik på National Stadium!När det slutar sover vi ett tag till.Checkar in på flyget till Hong Kong.Dit flyger vi Cathay Pacific i samrbete med Finnair.Väljer sittplatser. En av oss sitter vid

Night at the museum (IRL)
fredag 23 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Vi bor i ett museum byggt 1952. The Atlanta Hotel.  För många år sedan försökte vi få rum här men det var fullsatt. Denna gång lyckades vi. Här är sååååå coolt! Det är stort och vackert och en riktigt lugn oas mitt i storstaden. Här har även många författare bott då de skrivit

Till Bangkok
fredag 23 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Torsdag 22 mars.Avresedag mot Bangkok.Hm vakna tidigt, strax efter 06.00!!Ser soluppgången.frukost, äter t.o.m. havregrynsgröt.Bara gjort det 2 gånger förut under denna resanGer Selma mat.Idag blir det korv, ris och lite buljong.Hm först nosar hon på det och går därifrån.Ingen fläskfilé

Då knyter vi ihop säcken för denna gång
torsdag 8 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Då var det dags att knyta ihop säcken för denna gång.Vi landade i Bangkok den 14 december, tog bussen till Prasat och hälsade på Örjan och hans Thida, här blev vi väl omhändertagna av deras gästfrihet.Sedan fortsatte vi till Korat där vi sov 1 natt innan vi fortsatte till Bangkok för

Johan
Jonmar i Asien 2017-2018
Senast aktiv - från Hammar, Örebro län, Sverige
3-8 mars
torsdag 8 mars 2018 - Bangkok, Thailand

3 marsDå vaknade vi till kungssången i morse, kl. 08:00 ljöd den ljuva musiken ut genom högtalarna på gatan.Lite kaffe och sedan frulle, det blev ris, stekt ägg och grönsaksgryta.Efter frukost var jag och ägaren till resorten och hämtade en motorbike till mig och Marita.Sedan gav vi oss ut

Johan

Reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna

4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Thailand 18

Thailand 18

14 februari 2018 - 4 mars 2018

Min soloresa till Thailand!

Min soloresa till Thailand!

1 mars 2018 - 22 mars 2018

Thailand och Malaysia 2018

Thailand och Malaysia 2018

30 januari 2018 - 20 mars 2018

Familjen Willman: Jessica, David, Neo 9 år och Minna 6 år (fyller 7 år under resan) ska iväg på en 7 veckor lång semester till Thailand och Malaysia :)

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Indokina

Indokina