Trat

Ramayana
lördag 17 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hej Nu är det andra kvällen här på Ramayana.Kändes lite tufft att lämna koh Kood och Siam beach men vi har nog bestämt att vi kommer tillbaka nästa år. Känns inte som man kan åka därifrån för sista gången.Båtresan gick bra. Lite mindre båt så det var lite mer gupp men vi har de

Mac
lördag 3 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Tredje dagen här på MAC Resort ❤️Igår åskade och spöregnade det på morgonen.Men det gjorde inte så mycket. Emma tog massage efter frukosten och Sigma tog förmiddagsvilan inne. Träffade ett par som varit här två veckor och sa att det var lite sisådär med vädret så vi håller

Rum med havsutsikt
lördag 3 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Nu har vi vaknat upp efter tredje natten här på MAC Resort.Igår morse åskade det och vräkte ner. Det gjorde inte så mycket frukosten tog Emma massage och sedan hade det gått över. Hörde av en annan familj som varit här i två veckor att vädret har varit lite sisådär. Så vi hoppas att

Paddlat kajak
onsdag 7 februari 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Idag har vi kajakat runt små öarna och bränt oss med råge😁🏝☀️

Koh kood
tisdag 6 februari 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Tillbaka på koh chang efter att ha varit på ön koh kood en natt och kikat runt, kristallklart vatten och känslan av stranden är som att gå i potatismjöl😎👌🏻

Awa resort
fredag 2 februari 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

utsikten från balkongen😍

Hej
måndag 29 januari 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hej

Förslag på 2 dagar någonstans mellan Koh Chang och Bangkok?
fredag 29 december 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi är en familj med två tonåringar som önskar förslag på ställe ort/hotellsom vi kan stanna 2 dagar/nätter innan vi drar från Koh Chang till Bangkok. Ej koh samet, vi vill hålla oss till fastlandet. Vi önskar hotell med pool eller närhet till strand, tillgång till shopping. Förslag

Flyttade (flög) alltså från Sri Lanka till Thailand, Bankock. Så nu är vi i Thailand. Vi var på Koh Mak i förrgår
söndag 10 december 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hade köpt resa med " The Wodden Boat", som var billigare än speedboat, som var rätt dyr, men hamnade i speedboaten ändå. Vi blev upplockade med Songtaew i fredags kl 08.30 tror jag. Kördes tillsammans med en del andra till piren. Båten skulle gå kl 10.00 Framme på Koh Mack efter 40 min.

koratkatten i Första resan till Sri Lanka
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Strandade idag, solen visar sig åter med full styrka
onsdag 6 december 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Det är onsdag idag, semestern börjar krympa på riktigt ! Frukost avklarad, sitter kvar här och skriver. Mycket behaglig temperatur här under taket. Får alltså bli en resa till om ca ett år till Thailand. Antingen till Puketh, Koh Lanta eller Baeng Saen där jag kan få hjälp av Vi på

koratkatten i Första resan till Sri Lanka
4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Thailand 2018

Thailand 2018

1 februari 2018 - 23 februari 2018

Singapore/Thailand 2017

Singapore/Thailand 2017

13 december 2017 - 7 januari 2018

27 dagar resa med familjen Angelström bestående av Mamma Mita 47 år, Pappa Richard 47 år, Emma 15 år och Kevin 13 år

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

9 mars 2017 - 25 mars 2017

Tjockklubben på ännu ett äventyr med Filippa

Koh Chang

Koh Chang

4 mars 2017 - 20 mars 2017

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

2 januari 2017 - 24 januari 2017

Åker tre underbara veckor till Thailand. Kommer vara på öarna koh Chang, koh kood och sedan koh Chang igen

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Ewa Thulin
ewaleo