Trat

Vi var på Koh Mak i förrgår
söndag 10 december 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hade köpt resa med " The Wodden Boat", som var billigare än speedboat, som var rätt dyr, men hamnade i speedboaten ändå. Vi blev upplockade med Songtaew i fredags kl 08.30 tror jag. Kördes tillsammans med en del andra till piren. Båten skulle gå kl 10.00 Framme på Koh Mack efter 40 min.

Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Strandade idag, solen visar sig åter med full styrka
onsdag 6 december 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Det är onsdag idag, semestern börjar krympa på riktigt ! Frukost avklarad, sitter kvar här och skriver. Mycket behaglig temperatur här under taket. Får alltså bli en resa till om ca ett år till Thailand. Antingen till Puketh, Koh Lanta eller Baeng Saen där jag kan få hjälp av Vi på

Affärsutflykt till Trat
tisdag 5 december 2017 - Trat, Thailand

Är tvungen att ordna med mitt thailändska Visa-kort igen. Kom underfund om att när jag byter mobil  (sim-kortet antar jag) så bryts kontakten med mitt Visa-kort, fungerar inte i vare sig Sverige eller Thailand. Vibhyrde en motorcykel och gav oss av ner till färjeläget. Hemska, branta,

Relaxing for a while
onsdag 2 augusti 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

The last few days on Koh Chang we spent in a blissful, relaxed mood. Running on the beach before or just after breakfast with Elias, some gym exercises and then pool-time. Lunch at scruffy SeaBar, which have surprisingly good thai food. Massages in the afternoon - and a quiet beer at the balcony at

There and back again - a backpackers tale
måndag 31 juli 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

That Thailand is full of surprises is nothing new. Not that you rarely get what you book, in terms of trips and excursions, either. Yesterdays snorkling trip was however one of the worst surprises I've had, and possibly the only time I've been put in real danger by someone else, out of my control

There and back again - a backpackers tale
måndag 31 juli 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

That Thailand is full of surprises is nothing new. Not that you rarely get what you book, in terms of trips and excursions. Yesterdays snorkling trip was however one of the worst surprises I've had, and possibly the only time I've been put in real danger by someone else, out of my control to affect

Sweet Island life
lördag 29 juli 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

The trip down to Koh Chang from Bangkok confirmed one thing: we would never have made it in time for the last Ferry over at 7.30 PM on the 25th... Good thing we realized in time! We left Bangkok by car at 10 am, arrving to take the ferry 3 pm... The ride over was ok, though it had been raining and

Socker i Benen
torsdag 6 april 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Så har vi lämnat Koh Lanta för denna gången, sammanfattningsvis en väldigt härlig, vänlig, varm, vacker och matglad ö som vi uppskattat enormt även om vi nog kände att det var dags för något nytt nu. Sista veckan rundades av på Long Beach och härligt umgänge med en av Wilmas

Pär Eriksson
FamiljenErikssonWallin i Thailand 2017
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Dag 13☺
lördag 18 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Emil och Elias: Tjena! Idag kommer det bli vårat näst sista dagboksinlägg. Men nu över till det roliga.Vi har idag gjort det vi brukar göra. Vi började dagen med att äta frukost som vi brukar göra och sen badade vi i havet. Sedan när städerskorna kom gick vi till poolen och åt glass och

Dag 12♥
fredag 17 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Linnéa: Todilooo!! Imorgon är det sista dagen!!! Det känns sorgligt men jag saknar min häst Zingo, våra katter Doris och Viola, Mormor och morfar och alla andra släktingar och kompisar. Så det ska både bli tråkigt men samtidigt skönt att komma hem igen. Mycket har vi hunnit uppleva och

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

9 mars 2017 - 25 mars 2017

Tjockklubben på ännu ett äventyr med Filippa

Koh Chang

4 mars 2017 - 20 mars 2017

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

2 januari 2017 - 24 januari 2017

Åker tre underbara veckor till Thailand. Kommer vara på öarna koh Chang, koh kood och sedan koh Chang igen

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

7 februari 2017 - 24 maj 2017

Gammalt och nytt

15 november 2016 - 7 december 2016

En månads tour i Thailand

14 november 2016 - 15 december 2016

Vi startar lite lätt i Bangkok sen drar vi vidare norrut till Nong Kai för lite sightseeing och hygge sen är planen att ta en sväng till Mae hong son för att kolla lite. Efter två veckor möter vi Fanny och Martin för lite strandhäng och shopping ✈️☀️