Ko Chang

Vi var på Koh Mak i förrgår
söndag 10 december 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hade köpt resa med " The Wodden Boat", som var billigare än speedboat, som var rätt dyr, men hamnade i speedboaten ändå. Vi blev upplockade med Songtaew i fredags kl 08.30 tror jag. Kördes tillsammans med en del andra till piren. Båten skulle gå kl 10.00 Framme på Koh Mack efter 40 min.

Violette Danielsson
koratkatten i Första resan till Sri Lanka
Dag 12♥
fredag 17 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Linnéa: Todilooo!! Imorgon är det sista dagen!!! Det känns sorgligt men jag saknar min häst Zingo, våra katter Doris och Viola, Mormor och morfar och alla andra släktingar och kompisar. Så det ska både bli tråkigt men samtidigt skönt att komma hem igen. Mycket har vi hunnit uppleva och

Dag 9☺
tisdag 14 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Emil och Elias: Hola! Idag kommer det bli ett alldeles specielt inlägg. Vi har faktiskt inte badat idag inte på det vanliga sättet utan vi har snorklat. Vår resa tog sin början vid vårat hus där vi blev hämtad av en taxi som tog oss till Bang Bao pir. Det är en jättelång pir som är

Dag 8 ♥
måndag 13 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Linnéa: Tjeenixen!!! Idag har varit en väldigt, väldigt och väldigt varm dag. Det märkte jag och mamma när vi tog en morgonpromenad i det gassande solskenet. På sidan av vägen pågick ett byggarbete. Det såg väldigt varmt ut att stå och jobba där men jag antar att man blir van när man

Dag7☺
söndag 12 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Emil och Elias: Hej! Idag har varit en ganska bra dag. På förmiddagen har vi hunnit med att äta frukost, sett en stor ödla, badat i poolen och ättit glass. Sedan på dagen så tvingade Mamma mig och Emil att vila i utbyte mot en till glass. Det fick vi också och den var jättegod.Nåt annat

Dag 6♥
lördag 11 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Linnéa: Idag har vi äntligen varit på elefantridning!!! Hej föresten!Ja, vi har som sagt ridigt och badat med elefanter idag. Det var jättekul! Det började med att vi fick gå bredvid elefanterna och deras skötare på väg till vattnet. Det kändes verkligen häftigt att gå med ett sådant

Dag 4♥
torsdag 9 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Linnéa: Tjeenixen alla där hemma!!! Idag har det inte varit den soligaste dagen hittills, men det har varit jättehögt vatten på morgonen. Men på eftermiddagen tonade det bort och det blev ebb igen. Det beror på att månen var längre ifrån jorden då och dess dragningskraft inte

Dag 2♥
tisdag 7 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Linnéa: Hejsan! Nu börjar våran andra dag här på Koh Chang att gå mot sitt slut. Detta har varit den varmaste dagen hitills och vi har badat en massa. Vi började bada i poolen redan på morgonen efter att vi hade varit och tittat på pieren. Efter det har vi badat både i havet och ännu

Den långa resan mot våran destination!♥
söndag 5 mars 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Linnéa: Hej! nu är vi änligen framme på härliga Koh Chang efter 22 timmars resande. Just nu sitter jag under några palmer på terassen och hör på havets kluckande ljud mot stranden, som ligger bara några få meter från vårat hus. En och annan Gecko hör jag också. Det är

Koh Chang dag 2
lördag 28 januari 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

En heldag i Kho Chang! Vi startade med gps frukost på hotellet o sen traskade vi ner till stranden men det är väldigt mycket tidvatten så det fanns ingen strand. Vi promenerade istället vidare längs med gatan där vi köpte lite frukt o annat smått o gott. Runt 12:00 tog vi oss ner till

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Koh Chang

Koh Chang

4 mars 2017 - 20 mars 2017

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Gammalt och nytt

Gammalt och nytt

15 november 2016 - 7 december 2016

En månads tour i Thailand

En månads tour i Thailand

14 november 2016 - 15 december 2016

Vi startar lite lätt i Bangkok sen drar vi vidare norrut till Nong Kai för lite sightseeing och hygge sen är planen att ta en sväng till Mae hong son för att kolla lite. Efter två veckor möter vi Fanny och Martin för lite strandhäng och shopping ✈️☀️

Australien Malaysia Thailand 2016-17

Australien Malaysia Thailand 2016-17

10 december 2016 - 14 januari 2017

Ett äventyr som närmar sig..sooom vi längtat sedan vi bokade i Januari! ... Med Ågrens ( Leif Anki Adam Alfred och Leifs systrar Lisbeth och Ingrid samt sonen kusin Fabian) 7 personer! Förra Julhelgen satt vi alltså och pratade på Norregård i Småland. Lisbeth skulle ev åka till sin dotter Tanja i Sydney igen (som bott där 4 år nu.) Vi började drömma igen och så blev det plötsligt en plan =) Ingrid och Fabian var inte sena att haka på detta äventyr de har aldrig varit där. Sen var det bara att planera ekonomi jobba och spara så mycket det går och lägga in semester 11 månader innan. <3 Nu är det exakt 4 år sedan vi var i Australien förra gången på ett stort äventyr som man kan säga att jag vann i en tv-studio;) då reste vi till Sydney Alice Springs och sen tog tåget 1 dygn upp till Darwin och Kakadu National Park. Sen flög vi även till Vanuatu Söderhavet (granne med Fiji) och Bali. Trodde det var once in a lifetime! Då förra gången hade Tanja flyttat till Australien några månader tidigare, vi firade julen med henne och hennes au pair familj i Sydney. Allt finns dokumenterat här i vår resedagbok. Mycket har hänt på dessa 4 år Tanja har egen lägenhet i Sydney med en kompis uppehållstillstånd och jobb. Ska bli så kul att komma dit igen men även att få uppleva och se nya platser (Perth/Freemantle på Australiens lite ovanligare resmål västkusten, men även Cairns/Stora Barriärrevet på östkusten och Blue Mountains 15 mil innanför Sydney) som vi inte varit på innan förutom Sydney förstås. Där vi är över Jul och Nyår och firar med Tanja, vi planerar att se världens häftigaste fyrverkeri i Sydney hamn med utsikt över Operahuset och Harbour Bridge 9 timmar innan er hemma i Sverige! Efter nyår åker vi hemåt och landar halvvägs i Bangkok, där vi ska ha en liten semester efter semestern. På ön Koh Chang nära Kambodja 8 dagar sen 3 dygn i Bangkok (Tanja följer med oss men åker tillbaks hem till Sydney igen sen). Nära och kära och vänner som är intresserade...får gärna följa med oss på vårt äventyr här på Resedagboken!! Som jag kommer att uppdatera med text och bilder några gånger i veckan "hoppas jag" beroende på Wifin på hotellen mm. Om några dagar bär det av, med ett stopp på drygt 1 dygn på hotel Kuala Lumpur Malaysia vi behöver vila och sova in tiden lite. Tio flygresor kommer det att bli om man räknar alla flygsträckorna. =) Vi har bokat allt själv både flygsträckor och alla hotellen på nätet de längsta sträckorna flyger vi med Förenade Arab Emiratets "Emirates A380" världens största passagerarflyg. Det är 2 hela våningar (725 platser) med mellanlandning och flygbyte i Dubai både dit och hem. De andra blir med Air Asia och Jet Star. Anki & gänget =)<3

Violette Danielsson
koratkatten