Monaco

Monaco

27 januari 2020 - 27 januari 2020

Kort resa till Monaco och södra Frankrike.

London

London

27 oktober 2019 - 31 oktober 2019

Den här resan har varit planerad sedan 1 år tillbaka. När jag och Lucas var på Island hade Elias en önskan att få åka till London själv med mig. Högst på önskelistan stod förstås ett besök på Harry Potter museumet. Men också att få se Big Ben, kronjuvelerna, London eye och London bridge. Ja, vi får se vad vi hinner med men jag ska försöka ordna så han får se allt han önskar och kanske lite till.

Thailand 🌴

Thailand 🌴

17 januari 2020 - 12 februari 2020

Njuter några veckor av sol, bad och god mat ❤️

Usa LA o Dallas

Usa LA o Dallas

14 april 2020 - 24 april 2020

Vi flyger till LA och är där i 5 dagar. 19/4 flyger vi till Dallas och besöker Eddie o Olivia.

Igen och igen och igen - Palma de Mallorca

Igen och igen och igen - Palma de Mallorca

10 juni 2020 - 19 juni 2020

Vår årliga resa till Palma, till Hotel Almudaina, till rum 505 (förhoppningsvis).

Madrid, som varje år

Madrid, som varje år

23 februari 2020 - 27 februari 2020

Vi sa att vi kanske ska byta födelsedagsstad (Ewas alltså), så vi bokade Ljubljana. Men sen blev längtan efter Madrid så stor att det blir en resa dit också.

Bryssel

Bryssel

24 april 2020 - 28 april 2020

Årets resa med mitt arbete går till Belgiens huvudstad. Med följer I, B och E.

Existensiell Charter - Rond 6 - Calcutta och Andamanerna

Existensiell Charter - Rond 6 - Calcutta och Andamanerna

11 februari 2020 - 15 mars 2020

'Existentiell charter', är ett citat från Michael Nyqvists bok 'När barnet lagt sig'. Den handlar om att söka sitt ursprung som adopterad. Jag gör nu min femte återresa till Indien, och min fjärde till min födelsestad Calcutta. För varje resa så kommer jag ett steg närmre mitt första land, ett steg närmre den jag hade kunnat vara om jag fått stanna kvar i Indien, och ännu ett steg närmre mig själv.

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

50 dagar bättre än inga alls

50 dagar bättre än inga alls