Tyskland

Ostfrisiska öarna.
onsdag 26 juni 2019 - Borkum, Niedersachsen, Tyskland

Upp och iväg med tidvattnet! 70 nM till Borkum, den sista Frisiska ön på tyska sidan. En gång i tiden trodde vi att man kunde segla bakom öarna men här är det torrlagt vid lågvatten. Lugn seglats. Kom fram på småtimmarna och tvingades angöra hamnen i mörker. Det är inte helt lätt att

Det är nu det gäller
onsdag 26 juni 2019 - Cuxhaven, Niedersachsen, Tyskland

En ganska kort förflyttning ut genom slussen i Brunsbyttel till nästa hamn, 22/6 för att sova i princip. Första beräkningen av tidvatten och strömmar blev faktiskt helt rätt. Det blev rejäl fart ut ur Elbe då både strömmen och floden gick i samma riktning. Tydligen lärde vi oss ändå

En vecka kvar.
tisdag 25 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Bara en vecka kvar. På söndag åker vi.Jag skulle vilja gå upp på Grünten, bada i bastusarna och klättra i boulderhallen igen, innan vi åker hem.Får se vad jag lyckas med. Det ska bli 30C plus hela veckan. På onsdag fyller Svante 1 år! Hans mormor och morfar är här och hänger tills på

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Annorlunda Midsommar!
fredag 21 juni 2019 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Härligt med oplanerad semester för då kan vi göra som vi vill. Och när man väl är på g hemåt så vill man hem fort. Jag gissade detta redan innan vi åkte att så skulle det bli. Sen råkade det falla in på midsommar att vi alla fyra beslöt oss för hemfärd nöjda och belåtna.Men vad

Till Kiel
fredag 21 juni 2019 - Brunsbüttel, Schleswig-Holstein, Tyskland

På sjön igenSkolan avslutad, trevligt med den sista klassen för mig. avtackning och traditionell keramikskål tillhandahölls.Så bar det iväg med buss och tåg till kragenäs, efter ett antal byten kom vi fram, solen sken och fåglarna kvittrade kan man tänka sig så bra det kan vara. Båten

Buchenwald Koncentrationsläger i Weimar, Tyskland!
fredag 21 juni 2019 - Weimar, Thüringen, Tyskland

Koncentrationslägret Buchenwald i Weimar,Tyskland! Idag gav vi barnen en allvarlig och gripande historia lektion. Det var en tung känsla då man satte foten innanför taggtråden och en klump i magen infann sig i utlopp av några tårar.Fy vad jag är tacksam över det liv jag lever och lycklig

Midsommarafton.
fredag 21 juni 2019 - Brunsbüttel, Schleswig-Holstein, Tyskland

Efter en helt odramatisk och lång färd på Kielkanalen igår, befinner vi oss nu i Brunsbüttel som ligger vid Elbe. Det är inte utan att vi tänker på midsommarfirande i Sverige. Här i Tyskland finns inte tillstymmelse till något sådant. Det hjälper inte med sill och nya potäter för att

Väderomslag
fredag 21 juni 2019 - Kiel, Schleswig-Holstein, Tyskland

Seglingen till Kiel var riktigt gemytlig, med vindar som vred sig till vår fördel ända tills vi hade några timmar kvar. Då bröt f-n lös. Åskby  på åskby tornade upp sig från land som vi fick hantera med revade segel och inga segel alls. Det fick bli motorgång de sista timmarna. Dunder

LOST LOVE SPELLS CASTER IN GERMANY +27761923297 CANADA,SAN MARINO,POLAND,CALIFORNIA
onsdag 19 juni 2019 - Tyskland

USA|NEW ZEALAND|INDIA|UK|NETHERLANDS|NORWAY|DENMARK|CANADA|PHILIPPINE|AUSTRALIA|SOUTH AFRICA|NAMIBIA|TURKEY|HOUSTON|GEORGIA|WASHINGTON|PHILIPPINE|ICELAND|BAHAMAS|ANGUILLA|BELIZE|VIRGINIA|MONTREAL|LONDON|LOUISIANA|OTTAWA|TORONTO|CHRISTCHURCH|WELLINGTON|ADELAIDE|MELBOURNE|CAPE

UUOP2(〃)컴 『유유닷컴』 대구오피 【섹밤】 대구오피[대구휴게텔◁대구안마⇔대구술집▣대구유흥
fredag 14 juni 2019 - Dresden, Sachsen, Tyskland

UUOP2(〃)컴 『유유닷컴』 대구오피 【섹밤】 대구오피[대구휴게텔◁대구안마⇔대구술집▣대구유흥UUOP2(〃)컴 『유유닷컴』 대구오피 【섹밤】 대구오피[대구휴게텔◁대구안마⇔대구술집▣대구유흥UUOP2(〃)컴

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Segling på väg

Tur med tåg.

Tyskland, München

Tyskland, München

3 oktober 2015 - 7 oktober 2015

Oktoberfest i München med Karlstadsgänget.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Köln och frieri

Köln och frieri

30 april 2011 - 1 maj 2011

Inte kunde jag gissa att jag skulle kom hem från den här resan med en tjusig förlovningsring på fingret!

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Billuff ute i Europa

27 april 2019 - 12 maj 2019

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Lars Eriksson
Lukas2