Strosa i gamlastan.
torsdag 18 april 2019 - Bremen, Tyskland

Torsdag 17/4Åt frukost något senare, vid 9.30. Den är inte riktigt i samma klass som Mövenpick, men helt ok. Strosade runt i solen. Besökte de gotiska kyrkorna och den ena var verkligen vacker! Valven och annat i rött, blått och gult invändigt, även lite turkost/grönt. Gick ner till

Amanda_I i Hamburg/Bremen
Soligt i Bremen!
onsdag 17 april 2019 - Bremen, Tyskland

Onsdag 16/4Moin!Flanerat i staden och njutit av solen. Passerade en blomstermarknad efter frukosten. Köpte hängselbyxor (korta) på C&A.Lunch blev det på torget i form av schnitzel med pommes och grönt. Inhandlade solkräm på apoteket vid torget. Tyvärr kunde de inte hjälpa mig med min

Amanda_I i Hamburg/Bremen
Med märkeskläder till Bremen
måndag 17 juli 2017 - Bremen, Tyskland

Rickard har hela tiden sagt sen vi kom överens om denna resan att vi skulle göra ett besök i Metzingen. Det är en liten stad utanför Stuttgart som är känt för att ha en outlet inne i city med bara märkeskläder. Vi åkte dit och jag märkte direkt att Rickard var i himmelriket, jag

OJ!!!
söndag 7 maj 2017 - Bremen, Tyskland

Vilket dygn vi har haft här i Bremen. Jag ska göra mitt bästa för att sammanfatta det. Vi kom till Bremen igår eftermiddag, och checkade in på hotellet Best Western mitt i centrum. (Ett fantastiskt fint hotell, med kanon frukost och bra service). Rekommenderas starkt! Efter det tog vi en

Hemliga resan går till..
fredag 27 november 2015 - Bremen, Tyskland

Hej! Bremen nästa! Återkommer med info.

Anna Carlsson
AnnaCarlsson i Bremen
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Dag 4 onsdag
onsdag 7 oktober 2015 - Bremen, Tyskland

Målet för onsdagen var Bremen eller Steller See strax söder om Bremen. Med cykeln lastad har jag lite vobbel. Inget märkvärdigt men det finns där. Ökat däckstryck gjorde att det minskade. När jag kom fram till rondellen i Lilientahl stax norr om dagens mål ökade dock vobbeltendenserna

Kol i maskineriet
lördag 12 juli 2014 - Bremen, Tyskland

Kol i maskineriet Idag tog vi det lite lugnt på morgonen. Hampus och jag gick och handlade bröd i affären på campingen sedan blev det frukost i bilen. Lite mulet på morgonen, har nog regnat lite inatt, men det var isf inget jag hörde. Vi såg film till 00.30 så jag somnade och sov ovaggad.

På bondgård
lördag 28 juni 2014 - Bremen, Tyskland

Nätet är lite svajigt här i skogen och det fanns inget wi-fi där vi hamnade, så det kommer lite updates nu. Idag lördag blev det resa mellan Bremen och Hamm, strax norr om Düsseldorf. Det blev bara fyra timmar åka idag. I vår guide hittade vi en stämplats på en gård nära avfarten,

Bremen - äntligen lite sommar
fredag 27 juni 2014 - Bremen, Tyskland

Idag har vi farit från travemunde till Bremen i Tyskland. Resan gick kanon och det var ca 20 mil. Vi började på små lantvägar för att sedan övergå till Autobahn då de små vägarna var i lite dåligt skick på sina ställen. Vi landade vid 14- tiden i Bremen och hittade en ställplats

Heldag i Bremen
fredag 2 maj 2014 - Bremen, Tyskland

Efter frukost tog vi buss en bit och sedan ett två-våningståg till Bremen - en resa på ca en timme. Väl framme i Bremen tog vi en fika och så småningom blev det lunch på Hofbräu Bremen. Lunchrätterna var så rejäla att vi inte behövde någon middag senare. Väl hemma igen blev det

Karl-Ove Karlsson

Tur med tåg.

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

27 november 2015 - 30 november 2015

Hemliga resan nr 7 gick till Bremen!

Runt holland?

Runt holland?

1 oktober 2015 - 21 oktober 2015

Europa m husbil sommar 2014

Europa m husbil sommar 2014

25 juni 2014 - 15 juli 2014

Resa till Normandie i Frankrike genom Tyskland, Holland och Belgien med vår nya husbil.

Hamburg maj 2014

Hamburg maj 2014

30 april 2014 - 4 maj 2014

Agneta, Bengt, Lena och jag åkte till Hamburg för att hälsa på Pernilla och Liam under en långweekend.

Moseldalen

Moseldalen

12 juli 2013 - 24 juli 2013

Vi är ett medelålders par som bilar ner till Tyskland och vill uppleva den vackra Moseldalen!

Roadtrip med hund 2012

Roadtrip med hund 2012

18 juli 2012 - 5 augusti 2012

Då det är väldigt svårt att få hundvakt mitt i sommaren och vi var nyfikna på att se om och hur det skulle vara att resa med Selma lite längre, så slog vi slag i saken. Vi köpte en bil, packade in hund och en väldig massa packning så som campingutrustning och drog ned i Europa. Läs om våra upplevelser här!

Roadtrip Europa

Roadtrip Europa

15 juli 2012 - 29 juli 2012

Ska ut och leta efter solen.

Amanda_I
Jenny Nyström