Hamburg

Hamburg-2016
onsdag 28 september 2016 - Hamburg, Tyskland

Det gamla vanliga när man besöker HH, ;-)

M Lowereneborg
LowerEneborg i Hamburg 2016
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Äntligen på väg!
tisdag 20 september 2016 - Hamburg, Tyskland

Äntligen på väg!Efter några hektiska dagar med förberedelser och avsked var det så äntligen dags att åka. Jag blev hämtad vid halv sju och vid fyra-tiden var vi i Hamburg.Första natten bodde vi inne i Hamburg och var ute i hamnen för att kolla var terminalen där jag ska checka in låg.

Berlin - Hamburg - Lund
onsdag 24 augusti 2016 - Hamburg, Tyskland

Idag åt vi frukost, checkade ut och lämnade vårt boende vid 11-tiden. Vi började genast dra oss mot stationen då vårt tåg gick 12.20. På vägen dit delade vi på en kula glass på gatan Unter den Linden. Vi köpte också med oss lite mat att äta på tåget. Två timmar senare var vi

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
The big day! Stockholm to Hamburg.
onsdag 29 juni 2016 - Hamburg, Tyskland

Since I wont have anyone to speak Swedish with here in Hamburg, and since you all are so curios about what I’m doing, my plan is to write this travel diary in english. But don’t expect to many updates, this might be the one and only.. But we take it from the beginning! Jesper and I woke up at

Legendernas natt
måndag 19 oktober 2015 - Hamburg, Tyskland

Igår var vi äntligen på samma plats, äntligen färdiga med visum, besök, lastbilsåkande & äntligen redo att börja resan! Jag anlände till Hamburg lagom till middagstid, Lizz satt & väntade i Generators soffa när jag kom & tryckte näsan mot fönstret. Kramar & stora leenden

Frida Ingemarsson
Fridai i Hakuna Matata
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Dag 3 tisdag
tisdag 6 oktober 2015 - Hamburg, Tyskland

Sov hos Carsten. På morgonen gjorde han ett superbra kedjeskydd så min byxa inte blir oljig. Goe gamle Carsten. Ner till centrum på tisdag och tog båten längs Elbe till Carstens jobb på Airbus och åt lunch i kantinen. Kom fram till camping i Zeven vid mörkrets inbrott. Åt på restaurangen

En dag i Hambrug
onsdag 5 augusti 2015 - Hamburg, Tyskland

Idag har vi inte åkte en mil med husbilen, däremot flera mil med tåg och buss. Vi har även gått många kilometer. Upp med tuppen strax efter kl 06 och fixade till oss lite innan vi gick ned till stationen och tog "pendeltåget" in till Hamburg, en resa på ca 40 minuter. Sedan en liten

Bengt Och Elisabeth Johansson
Tandy650 i Sommaren 2015
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Drömmen om Sverige....
torsdag 16 juli 2015 - Hamburg, Tyskland

Så det blir 24 ofrivilliga timmar i Hamburg. Efter 4-5 timmar i kö kunde vi vid halv tolv tiden på natten konstatera att vi inte kunde lämna Hamburg förrän kl 18 10 idag och fick således ytterligare en gratis hotellnatt. Detta endast för att flygbolaget kunde tänka sig att ta et större

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Åtta sorters apa!
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Hej på er!
fredag 8 maj 2015 - Hamburg, Tyskland

Den här uppdateringen borde jag skrivit hemifrån men icke! Dagen började som så ofta, tidigt! Jag åkte direkt från Hamburg Haupbahnhof ut till Hamburg-Harburg för att fota. Jag stannade där från runt 7 till 10 tiden. Jag åkte sedan åter till Hauptbahnhof och åt lunch och klippte mig.

Daniel Majd
mr majd i öl & tåg!
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Hej hej!
torsdag 7 maj 2015 - Hamburg, Tyskland

Nu kommer en lite sen uppdatering då det inte gick att logga in varken på tisdagen eller onsdagen. På tisdagen började jag med att ta en taxi 5:50 ner till stationen, det var ca 30 minuters promenad annars och vid den tid så orkade jag inte. Jag tog sedan bussen till Hermannspiegel för att

Daniel Majd
mr majd i öl & tåg!