Linthe

Wittstock-Brandenburg 116 km
torsdag 8 juni 2017 - Brandenburg an der Havel, Linthe, Tyskland

Lämnade Wittstock före 08:30, vi var inställda på att det skulle bli en lång och jobbig dag, motvind som vanligt. Dagens lunch lever för Pär och schnitzel för Michael på Zum Turm i Neustadt Dosse. Jobbig eftermiddag, när vi var inställda på max 30 km kvar kom vi fram till en korsning

Dag 1 sovplats
fredag 3 juni 2016 - Linthe, Tyskland

Så dras handbromsen för idag. Bara autobahn så inte så mycket att skriva. Men skickar med en bild på sovplatsen

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Husbil till Kroatien 2016

Husbil till Kroatien 2016

3 juni 2016 - 18 juni 2016

Tanken är att vi skall ta oss fortast möjligt till Dubrovnik, för att sedan köra i semestertempo längs kusten hem. Vi startar hemifrån 3 Juni med båten till Rostock från Trelleborg. Den skall vara framme 18.00 så då blir det några mil innan läger för natten. Dag 2 satsar vi på att komma en bra bit in i Österrike för att sedan dag 3 nå Dubrovnik. Vi får se hur dessa planerna står sig i verkligheten... Den som vill läsa mer om Kroatien kan med fördel titta på: http://www.expressen.se/allt-om-resor/bilsemester/upptack-stekheta-kroatien--det-har-far-du-inte-missa/