Lübben

Go-box strul i Tjeckien.
tisdag 23 juli 2013 - Lübben, Tyskland

I morse klev vi upp vid 8-tiden. Alicia och Emilia gick och duschade. Jag och Inge cyklade till affären för att göra slut på de tjeckiska pengar vi hade kvar. Det blev lite frukostbröd, pålägg, läsk, vatten och juice. Då hade vi ändå 9 tjeckiska kronor kvar. Dem lämnade Inge till tjejen

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2013
Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Dag 6 Luebben
fredag 18 juni 2010 - Lübben, Tyskland

En cykeldag - och då menar jag trampcykel. Hojjarna står parkerade på gården, till lägenheter hör cyklar, detta är ett kanalområde med vatten- och cykelvägar så vad sker - vi packar matsäck och drar iväg. Detta är, som sagt, ett gurkområde så vi cyklar efter gurkvägen till

Dag 5 Luebben
torsdag 17 juni 2010 - Lübben, Tyskland

idag har vi haft en slappardag. Vi ligger pall i Luebben, tar det lugnt och ser oss omkring. Efter en ordentlig sovmorgon (10.00)åt vi frukost i solskenet i den härliga trädgården som hör till vår lägenhet. Sedan strosade vi i sakta mak in till centrum, då var strupen torr och det var dags

Dag 4 Liepgarten-Luebben
onsdag 16 juni 2010 - Lübben, Tyskland

En lyckodag! Helt klart är att vi tog rätt avfart vid Trafikplats Glädjen. Vi vaknade i vårt fina rum på pensionatet(hela byggnadens insida var klädd i fejkfurupaneler i något plastigt material och stukaturplattor i taket), till sol och fågelkvitter, blev serverade en överdådig frukost(+

Sommaren 2013

Sommaren 2013

23 juni 2013 - 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Europatour 2010

Europatour 2010