Mecklenburg-Vorpommern

Annorlunda Midsommar!
fredag 21 juni 2019 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Härligt med oplanerad semester för då kan vi göra som vi vill. Och när man väl är på g hemåt så vill man hem fort. Jag gissade detta redan innan vi åkte att så skulle det bli. Sen råkade det falla in på midsommar att vi alla fyra beslöt oss för hemfärd nöjda och belåtna.Men vad

Rostock hamn!
fredag 7 juni 2019 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Än så länge går allt som planerat. Barnen tycker till och med det är spännande och sova på nattbåten. Vi har sovit gott i 7 timmar och sitter nu i bilen i väntan på att få köra mot nästa mål som är Tropical Island utanför Berlin. Det tar 3 timmar och 14 min att köra dit sen blir

Rostock-Krakow am See 84 km

Först av färjan i Rostock 06:30. Fin cykling i vackert väder 30 km till Schwaan, frukost på torget där, vi träffade här en kollega på väg till Nordkap, se bild. Låg fint i tid ända tills GPS,en spelade oss ett spratt, liten extra tur på 15 km i vacker tysk natur. Framme vid dagens mål

Plånboken???!!!???
onsdag 13 september 2017 - Wiek, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Ibland kan livet vara underbart, igår kväll när vi hade checkat in på panget, gick vi en liten tur i den stora staden Trelleborg.Plödsligt ringer Tiinas telefon, en okänd person säjer "Jag har hittat din plånbok" !!!Tiina blir helt förvirrad, hon har inte saknat någon plånbok??Nå, efter

Leif Jonsson
lionkungen i 39. Östersjön runt
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Järnvägar!!
tisdag 8 augusti 2017 - Mirow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Tisdag 8/8  Dagens etapp: liten utflykt  Vår dag idag var avsedd att bli en stilla dag, och så blev det. Det betyder ingalunda att vi inte körde nå'nstans, eller att vi inte upplevde nå'nting. Im Gegenteil, wie die Deutschen sagen.Eftersom det var dags att tanka motorcyklarna konsulterade vi

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Gdańsk, Pommern, Polen
Umleitung !!
måndag 7 augusti 2017 - Mirow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Måndag 7/8    UMLEITUNG...ALLTID DENNA UMLEITUNGVaknade vår vana trogna i god tid innan väckarklockan skulle ringa. Eftersom vi skulle vidare norrut drog vi oss inte, utan gick upp och fixade till packningen. Lite rester i form av bröd, majonnäs och kaffe fick utgöra frukosten. Alla

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Gdańsk, Pommern, Polen
Hemresa
onsdag 2 augusti 2017 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Efter utflykterna igår tog vi det lugnt och slappade på hotellet. Victoria passade på att springa en runda, bland annat på den långa sandstranden nedanför hotellet, vilket stundvis var lite jobbigt! 👍🏻☀️💦Vi tog en promenad på stranden efter middagen men då började det regna

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
tisdag 1 augusti 2017 - Breege, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vi anlände till hotellet i Breege på Rügen igår kväll och för första gången under resan var det strul med våra bokningar. Kvinnan i receptionen meddelade på knackig engelska att vi hade gjort fel när vi bokat vårt boende (via en bokningssite) och det inte gick att boka två vuxna och

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
"Sista" resdagen på bortaplan...dags för lite kultur.

Idag tog vi lite sovmorgon, eftersom vi inte har någon längre resa...endast ca 25 mil. Kom inte iväg förrän strax efter kl.9.Vi gör ett stopp i Oranienburg utanför Berlin, för att besöka koncentrationslägret Sachsenhausen. Lite kultur på resan skadar inte. Intressant och helt ofattbart

Dag 1: Utresa
måndag 26 juni 2017 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

​​​​​​Första dagen avklarad. Tåg Göteborg - Malmö, tre långa timmars väntan och sen nattåget mot Berlin. Riktigt fräckt när tåget rullade på färjan mot Sassnitz i Trelleborg! Och sen några timmars havsluft innan läggdags. Nu sover man nog gott. Om det inte skakar för

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

26 juni 2016 - 30 juni 2016

Några dagar på Rügen med familjen Hauer.

Schweden

Schweden

21 augusti 2016 - 8 september 2016

Eurotrip

Eurotrip

3 augusti 2015 - 15 augusti 2015

Bilsemester genom Europa med start från Göteborg. Vi tar oss dit vägen bär oss!

Markt 31, Schwaan, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
209