Niedersachsen

Brev 10
torsdag 20 september 2018 - Hann. Münden, Niedersachsen, Tyskland

Brev 10.Rättelse till brev 8.  Gångarna under stad Beaune är inte 2 km utan 5 km.Resan upp genom Tyskland mot Rydesheim förlöpte utan störningar, vi är lite blaserade på scenerierna utanför bussfönstret., blir nog lätt så när man sett så mycket.Vi gjorde stopp i Colmar, en liten stad

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Mönsterås, Kalmar län, Sverige
Övernattning i Hannover
fredag 20 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Framåt kvällen igår, efter nött några timmar på autobahn, landade vi i Hannover. Efter installation på hotellet blev det pizza på en italienare.Efter en magisk hotellfrukost drar vi nu vidare mot Danmark!

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Wind
tisdag 17 juli 2018 - Borkum, Niedersachsen, Tyskland

to less and to much wind made Borkum island a perfect stop As wind picked up the whole bay was filled with kite surfers Holiday makers seemed enjoying their time but full season will begin in August Time to fill up the vist with new supplies as we run out of the old

Nordeney
måndag 16 juli 2018 - Norderney, Niedersachsen, Tyskland

Hopefully so will spell better this post😀After a calm trip on north sea we enter the island of nordeney sunmmer island for tourist on all kindshistory calls that all island in this area has/have an own language tide was both with us and against us today so it evens out

Quite and bumby
söndag 15 juli 2018 - Cuxhaven, Niedersachsen, Tyskland

After the calmest night since leaving the house back home we continue the smooth ride on the canal.Favorit activity along the canal is walking running fishing or just watching Entering into the north sea was approximately a rice of 1,5m in the lock.Entering the North Sea we got a good wind and yet

Första hemresedag
torsdag 5 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Det blev nu bussåka från morgon till kväll.Vi följde Mosel tills den rinner ut i Rehn vid Deutches Eck. Då var vi i Koblenz och där stannade vi så länge att Jocke fick sin erforderliga rast. Där skulle man också beundra monumentet Kaiser Wilhelm-Denkmal. Det var ett enormt, ohyggligt

Evap i Cykelresa Mosel
På tåget!
måndag 2 juli 2018 - Göttingen, Niedersachsen, Tyskland

Resan hittills:Vi har tagit oss en bit. Tåget från Köpenhamn gick 7.35 och rullade på lugnt. Det var lite varmt att sitta på den vänstra delen, i tågets färdriktning, eftersom det lyste in, men ok. Himla bra med wi-fi. Vi kom dock för sent till Rödby, så vi missade båten som de tänkt

Amanda Ingvarsson
Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Första dagen
fredag 29 juni 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Det var mycket sitta still idag. Först satt vi på tåget, Norrköping-Malmö.Sen satt vi på bussen, över bron och ner  till Rödby. där kom vi först på båten och kunde handla mat innan köerna blev till.Vi åt Fich and Chips och det var så in i Norden GOTT. Dyrt var det också men det

Evap i Cykelresa Mosel
Överraskade 😁
lördag 30 september 2017 - Cuxhaven, Niedersachsen, Tyskland

Märkligt vad tillfälligheter styr. När vi planerade resan hemma för nån vecka sen satt vi mer eller mindre och bara kasta lite pil hur vi skulle åka. Vi bestämde oss för att ta oss till kusten så snabbt som möjligt. Valet blev då färja över Elbe och vidare till den tyska staden

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa
Senast aktiv - från Luxemburg
typiskt Tyskland...eller?
söndag 3 september 2017 - Sehnde, Niedersachsen, Tyskland

Dagen har endast varit en transportsträcka på ca 60mil. Startade innan soluppgången,lugnt och skönt på vägarna i Scandinavia som vi avseglade ifrån innan kl10. Landade i Puttgarden och vidare söderut i ett väldigt ointressant landskap. Däremot blev det lite mer folk på vägarna som

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Cykelresa Mosel

Cykelresa Mosel

29 juni 2018 - 6 juli 2018

Cykelresa i Moseldalen Vi åker buss från Malmö och hyr cyklar i Tyskland. Det närmar sig. Jag börjar att packa. Maj har biljetter! Vi ska träffas vid Centralstationen på fredag morgon. Mycket ska man hinna med innan dess!!!!

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Europarundan

Europarundan

3 september 2017 - 24 september 2017

Att ta bilen och köra mot okända,kända och ej fastsatta mål och bara upptäcka och vara.

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Podbielskistraße 25, Hannover, Niedersachsen, Deutschland
189