Oranienburg

131102 del 2 - Sachsenhausen
lördag 2 november 2013 - Oranienburg, Tyskland

Vi körde ut från Berlin till Oranienburg där vi skulle besöka Sachsenhausen, ett koncentrationsläger 3 mil utanför Berlin. När vi kom fram köpte vi en karta med informationstexter och sen gick vi själva. Många gick i stora grupper med guide men kändes bra att få ta det i sin egen takt.

jenyw
jenyw i Berlin 2013
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Dag tre med besök i Sachsenhausen
torsdag 26 juli 2012 - Oranienburg, Tyskland

Startade från Anklam och körde mindre vägar ned till Oranienburg strax norr om Berlin. Vi tittade på koncentrationslägret Sachsenhausen. Det var en enorm anläggning och det fanns mycket att se. Tänk hur hemska Hitlers män var mot sina medmänniskor.Det som var nytt för oss var att

Bengt Och Elisabeth Johansson
Tandy650 i Sommaren 2012
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Dag 4 - Sachsenhausen
torsdag 19 maj 2011 - Oranienburg, Tyskland

Tidig uppstigning idag. Vi samlades 07.30 i lobbyn för att ta oss ut till Oranienburg och Sachsenhausen. Det tog en dryg timme att åka dit med S-bahn. Vi promenerade från tågstationen till Sachsenhausen, där vi möttes av Astrid som tog oss med på en guidad tur av lägrets nazitid. Efter

Berlin 2013

Årets husbilssemester

Studieresa till Berlin

Studieresa till Berlin

16 maj 2011 - 20 maj 2011

Vår studieresa till Berlin varar fem dagar och kommer fokusera i huvudsak på nazitiden och framåt. Vi kommer gå på en hel del museer, men också besöka Sachsenhausen, det forna koncentrationslägret i Oranienburg utanför Berlin.