Tyskland

Äntligen vardag!
onsdag 6 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Äntligen vardag! Jobbar ca 7.30-14.30, med fika och lunch. Fredagar brukar man kunna gå hem vid 12-12.30. Fantastisk tant lagar lunch med kärlek i tis-tors för en billig penning.Johan och Svante hittar till stan, öppna förskolan och den närmsta utsiktspunkten uppe på Marieberg.Jag har gjort

Mellanlandning i Frankfurt
söndag 3 mars 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Då var jag framme i Frankfurt.  Känns fortfarande inte som man är utomlands. Har jag glömt något? Har jag hittat rätt flight? Kommer verkligen E-visumet funka 😱😱När jag gick ar flyget från Göteborg så var det en kvinna som jag tyckte kändes bekant, men kunde inte placera henne.

Roar oss i krokarna kring Kempten
söndag 24 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Det är ansträngande med tre-dagars helg. Inte alltid man orkar roa sig tre dagar i sträck.Jag hostar lite fortfarande, men känner mig rätt frisk.Har gått klätterkurs med topprep på grann-anläggningen. Noga med att berätta om säkerheten, bra på roliga lekar på klätterväggen. Några

Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Oktoberfest
söndag 4 oktober 2015 - München, Bayern, Tyskland

Alla borde besöka Münchens oktoberfest åtminstone en gång i sitt liv. Det var en märklig upplevelse. Mina vänner vet ju att jag är ganska lättpåverkad av alkohol, men att jag samtidigt har lite svårt för att inte försöka hålla de andras tempo, så det här var ju liksom en riskabelt

Helena Rosenqvist
HumlanR i Tyskland, München
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Roadtripavslut
torsdag 31 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

I Italien får man kissa gratis. I Tyskland kostar det minst 0,5 €. Lärdom från vägarna!Vanten kan stå själv. Det är ganska lätt. När man har nåt att hålla i och dra sig upp. Har därmed även trillat omkull.Inte kär i Rom. Stort och skitigt. Fin konst och så, men svåråtkomligt

Kempten!
måndag 21 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

To be continued.

Bil bil bil bil
söndag 20 januari 2019 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

Bil bil bil bil. Fortfarande bästa bilbarnet!Sandra, Lisbeth och Stig i Bremen. Vi fick chili con carne och ris. Svante badade badkar och lekte med taggig blå boll. Johan drack öl. Vi lärde oss Felsen - Klippor/Stenar (landskap). Klappade på musikanterna innan vi for vidare.Till Detmold och

Fri fart!
fredag 18 januari 2019 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Äntligen Tyskland! Känns på något sätt bekant med naturen, en tysk atmosfär i luften som man kan känna även genom bilfönstret. Lite tysk radio hjälpte till att skapa atmosfär. Och minnen från tidigare äventyr. En stor cistern påminner om biogasbyrån i Göttingen. Att hitta tillbaks

Senast aktiv - från Tyskland
Förlovning, middag, jordgubbar och champagne
lördag 30 april 2011 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Surprise - jordgubbar och champagne på rummet, fin middag bokad och vips så blev man förlovad! Jag fick en urtjusig ring men.... ska jag heta Persson när vi gifter oss.... Njaeeee. Vi får hitta på något annat.

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Köln och frieri