lördag 24 september 2011 - Potsdam, Tyskland

Vi tog nattbåten mellan Trelleborg-Rostock så vi var framme tidigt på morgonen. Vi stannade till på vägen till Potsdam och åt lite frukost. Här skulle vi besöka en plantskola som mamma ville till och sedan Park Sanssouci. Vilket är en jättestor park med massa slott i som är byggda under

Lykke Olsson
omskrivet i Österrike
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
söndag 3 juli 2011 - Potsdam, Tyskland

Uppe med tuppen klockan sex för att säkert kunna checka in innan sju. Det var inte jättemånga som stod i kön och det blev inte fullastat på båten. Vi var snabba upp och lyckades få plats vid två soffor som är de mest eftertraktade platserna. Väl i Rostock åkte vi till den affär som

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2011
Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Första övernattningen i Tyskland samt fortsatt resa
måndag 4 juli 2011 - Potsdam, Tyskland

Riegelspitze Camping var en väldigt fin anläggning och tillika ECO-camping, vilket innebar att det var ett väldigt sopsorterande om man nu hade några att lämna. Mycket fint i sanitära utrymmen med avkopplande musik så man kunde sitta och ski… göra sina behov i lugn och ro. Det regnade

fozzie
Fozzie i Semester 2011, Kroatien
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Dag 4 Potsdam och Sanssouci
lördag 19 juni 2010 - Potsdam, Tyskland

Idag bestämde vi oss för att lämna storstaden Berlin till den mer lugna mindre grannstaden Potsdam. Resan tog ca 1 timme med S-Bahn. Vi möttes här av en positiv överraskning då det visade sig att just idag var det marknad, dock med bara framförallt matrelaterade varor. Ut från denna kom vi

Viktor Wretström
ViggeW i Första Egna Resan, Berlin
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
Österrike

Österrike

23 september 2011 - 4 oktober 2011

En liten familjetripp till Österrike! Tar bilen ner och tar dagarna som de kommer!

Sommaren 2011

Sommaren 2011

1 juli 2011 - 31 juli 2011

Semestern är här! Nu ser vi fram emot fyra goa veckor med mycket sol, bad och annat roligt. Förra årets besök i Baska var toppen och vi åker gärna dit igen. I år får vi också sällskap av Staffan och Marita som blivit sugna på en resa till Kroatien.

Semester 2011, Kroatien

Semester 2011, Kroatien

3 juli 2011 - 31 augusti 2011

Jaha go' vänner, visserligen har vi inte åkt ut i världen än, men vi vill inte undanhålla er startsekvensen i alla fall. Årets sommarbegivelse är att dra husvagn till Kroatien och Baska på ön Krk, men först skall midsommar firas på Hagön i Halmstad

Första Egna Resan, Berlin

Första Egna Resan, Berlin

16 juni 2010 - 20 juni 2010

Berlin+Potsdam tillsammans med med min underbara flickvän Hanna.