Saarland

Merzig, Tyskland
fredag 19 juli 2013 - Merzig, Saarland, Tyskland

På förmiddagen var det grönsaksmarknad på torget. Genom stan går en liten kanal där det till sonens förtjusning finns massor av fisk. Frågade på turistbyrån efter äventyrsbad i Tyskland. Han kunde bara informera om regionen, och det fanns ett helt OK bad i staden med bassänger ute och

Dag 3
tisdag 3 juli 2012 - Homburg, Saarland, Tyskland

Vi åkte från pappa/svärfar ner till danmark över öresundsbron (fint) och racade igenom hela danmark utan att stanna en enda gång. Värdelöst land, tur att de har designen.  Vi åkte färjan rödbyn-puttgarden och befann oss plötsligt i Tyskland. Här i tyskland har Hitler byggt autoban med

Therese S
tusselituss i Den stora husbilsresan
Senast aktiv - från Cervia, Emilia-Romagna, Italien
Med husbil och barn i Europa sommaren 2013

Med husbil och barn i Europa sommaren 2013

9 juli 2013 - 27 juli 2013

Två vuxna och 2 barn, 8 o 10 år, med Eiffeltornet som mål.

Den stora husbilsresan

Den stora husbilsresan

1 juli 2012 - 27 juli 2012

Jag (27 år gammal!) ska ta mig ner genom Europa med husbil! Det kommer bli en resa som är en på miljonen. Med mig har jag min underbar älskling och sista två veckorna även hans 10-åriga son. Vi ska ner genom Tyskland, Schweiz fram till målet i Italien. Nu undrar man ju hur detta ska gå... Det forna partydjuret satt i fångenskap i en stor buss, vallad genom olika campingar fyllda med "campingmänniskor" som bär matchande träningsoveraller och foppatofflor... Det kommer bli en prövning (förhoppningsvis rolig), och den vill jag gärna dela med er!

Resmål

Homburg Merzig