Sachsen

Vilodag
tisdag 13 juni 2017 - Dresden, Sachsen, Tyskland

Sightseeing på stan, besökte Frauenkirchen, lite vykort, alltmänt turistande. Efter kl 16.00 hämtade vi ut våra helt perfekt tvättade och strykta kläder, vi sammanfattar det med tysk noggrannhet. Priset för detta kan man fundera på, för det var ju trots, allt cykelkläder det gällde och

Riesa-Dresden 58 km
måndag 12 juni 2017 - Dresden, Sachsen, Tyskland

Kanonfin cykeldag till Dresden i soligt väder. Vi hade med lunchmackor från hotellet idag och stannade utmed Elbe. Cykelvägen ledde oss direkt in i denna storstad. Vi stannade i altstadt och drack en Aparol Sprits och kände historiens vingslag, Dresden jämnades med marken i krigsslutet efter

Torgau-Riesa 52 km
söndag 11 juni 2017 - Riesa, Sachsen, Tyskland

Resans hittills kortaste och enklaste etapp, Strålande sol, cyklade längs Elbe.Som brukligt har vi en stående inbjudan från den lokala brandkåren i Strehla att besöka deras sommarfest och just i år hade vägarna förbi så det blev lunch där och lite samvaro. Glass och kaffe på torget i

Wittenberg-Torgau 68 km
lördag 10 juni 2017 - Torgau, Sachsen, Tyskland

Åter en fin dag med soligt väder, idag hade vinden vänt, vi hade medvind och de första 25 km bara susade förbi utmed Elbe radweg. Vi passade på att korsa Elbe via en liten fälja. Lunchen bestod av aglio e olio ca 20km från dagens etappmål. Vi kom i god tid fram till Central Hotel Torgau.

Favorit kafét med internet!,,,
lördag 9 september 2017 - Königstein, Sachsen, Tyskland

Våran bas, där vi har en liten lägenhet högt uppe. Härifrån åker vi runt och tittat på fina platser. Nära gränsen till Tjeckien. Milt väder även om solen gömmer sig.

Lena Kainz
Pilgrim2017 i Spaniens norra kust
Senast aktiv - från Urshult, Kronobergs län, Sverige
Tropical Island
måndag 31 juli 2017 - Kraußnitz, Schönfeld, Sachsen, Tyskland

Igår vaknade vi på hotellet i Dresden. Joakim tog en morgonrunda i löparskorna medan Victoria och Selmer slappade lite extra. Frukosten på hotellet var något utöver det vanliga. Varje sällskap var placerade med namnskyltar på borden. Kaffe, the och varm choklad serverades vid bordet, liksom

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Från lax till lyx
lördag 29 juli 2017 - Dresden, Sachsen, Tyskland

En överraskning på frukostbuffén i München var att det fanns lax, vilket vi inte stött på tidigare under semester! 👍🏻🐟 Efter frukosten tog vi en lång promenad i slottsparken strax intill hotellet och sedan styrde vi kosan norrut. Vi gjorde ett besök i Beilngries, en liten

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
"Strandsatta i Dresden" 4
onsdag 29 juli 2015 - Dresden, Sachsen, Tyskland

Måndag den 27 juli
 - tisdag den 28 juli Måndag den 27 juli Efter en lugn ”hemma” förmiddag tog vi spårvagnen in till Dresden och flanerade runt. Vädret lite halvdant, lite sol-moln någon kraftig vindby sen sol igen osv. Satte oss på ett utefik och tog bl.a. in en mycket fin ljummen

Bengt Svensson
BengtochBettan i Sol och hav 2015
Senast aktiv - från München, Bayern, Tyskland
Dag 1, transportsträcka
söndag 12 juli 2015 - Leipzig, Sachsen, Tyskland

Resan har startat! Vi lämnade Göteborg ca 10.30 för att passa färjan i Trelleborg som skulle avgå kl. 15. Resan dit gick enligt plan och efter 6 timmar på en av världshistoriens tråkigaste båtar ankom vi till slut i Rostock. Väl där väntade 3,5 tim bilfärd i regn och rusk på Autobahn

"Strandsatta i Dresden" 3
måndag 27 juli 2015 - Dresden, Sachsen, Tyskland

Fredag den 24 juli - söndag 26 juli
 På fredagsförmiddagen kom meddelandet ifrån SOS/Trygg-Hansa att de godkänt kostnadsförslaget som verkstaden mailat till de - så dags nu. Under dagen satt vi och läste vi och varvade med att lyssna på nedladdade Jan Guillos Brobyggarna. ”Mysdag på

Bengt Svensson
BengtochBettan i Sol och hav 2015
Senast aktiv - från München, Bayern, Tyskland
Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Spaniens norra kust

Spaniens norra kust

17 augusti 2017 - 27 september 2017

Lena och Hennings pilgrimsvandring 2017.

Spontan roadtrip 2015

Spontan roadtrip 2015

12 juli 2015 - 26 juli 2015

Vädret i Sverige blev inte som vi hoppats så med 4 dagars varsel beslutade vi att lämna landet! Detta är berättelsen om vår första, riktiga resa genom några av Europas vackraste platser och länder Sverige -> Tyskland -> Österrike -> Italien -> Österrike -> Tjeckien -> Tyskland -> Sverige

Sol och hav 2015

Sol och hav 2015

16 juli 2015 - 12 augusti 2015

Grovplanen är att åka med husbilen först några dagar till Eva och Micky i Kalmar med några kulturevent, sedan via Trelleborg - Sassnitz, Berlin, Dresden, Wien m.m. till öar i Kroatien. Men ser vi i god tid att det blir "tokvarmt" där styr vi nog över mot Italienska/Franska medelhavskusten eller kanske den Franska Atlantkusten. Husbil = inga förbokningar = flexibelt semestermål/frihet. Bengt o Bettan

MC-Touring i Europa

MC-Touring i Europa

4 juni 2014 - 19 juni 2014

Resa genom många av Europas länder med mål att resa på dom roligaste vägarna som man som motorcyklist kan möta i t.ex alperna. Ett antal stopp på dom platser vi passerar och som verkar vara intressanta. 2,5 veckor är den planerade reslängden. Medresenär är Erik Johansson från Luleå.

Latinamerika + Europa

Latinamerika + Europa

3 september 2013 - 14 juni 2014

Kroatien 2013

Kroatien 2013

5 juli 2013 - 4 augusti 2013

Resa till Kroatien för tredje året i rad. Denna gång tar vi en annan väg ner till södra Tyskland och Moseldalen och senare ner till Kroatien.

Italien 2013

Italien 2013

24 juni 2013 - 10 juli 2013

Resa från Mörrum till Val Gardena med vandring och Italienska rivieran.

Ensam är stark

Ensam är stark