Sachsen-Anhalt

Brandenburg-Wittenberg 86 km
fredag 9 juni 2017 - Wittenberg, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Morgonpromenad i ett soligt Brandenburg. Fint cykelväger med lunch i Bad Belzig, vi åt den för oss okända rätten Königsberger Klopse vilket visade sig vara köttbullar i sås med potatismos. Väl framme i Wittenberg hade Pärs bokade hotellpråm lagt ut ... Vi hittade den 2 km uppströms.

Näst sista dagen - den regnigaste av alla!! 😱💦💦💦
onsdag 26 juli 2017 - Dessau, Dessau-Rosslau, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Vi visste att det skulle bli regnigt...Men vi kunde inte föreställa oss att det skulle hålla på hela dagen från att vi startade i morse, tills vi kom fram...Som tur var stod hojarna parkerade i hotellets garage i Landshut (Michel Hotel -helt ok)...men det var svettigt värre när vi surrade

Wittenberg/Lutherstadt
lördag 24 oktober 2015 - Wittenberg, Sachsen-Anhalt, Tyskland

det blev en händelserik dag. Tidig start och morgonbön i bussen. Efter nån timme stannade att fem bussar på en parkeringsplats och vi hade en mässa. det var en häftig upplevelse. Vi var fortfarande i Polen då och det blev lite polska förvecklingar i mack-affären. Dom kunde tänka sig att

Eva Platin
Evap i Pilgrimsresa till Asissi
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Motocross des Nations - Teutschenthal 2013
söndag 29 september 2013 - Teutschenthal, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Teutschenthal i östra Tyskland har en internationell motocrossbana sedan 1966 och har hållit en hel del stora tävlingar genom åren. Banans layout är mycket omtyckt,med riktigt branta backar och tajta kurvor. Och arrangörerna här har ett rykte om sig att vara duktiga.I år hålls Motocross

"Immer grader aus!"
torsdag 3 november 2011 - Halle, Sachsen-Anhalt, Tyskland

3:e november Dagsetapp i km: 116,7 Total sträcka: 1882,5 Det har önskats hemmifrån om detaljer kring logistiken. Hur jag lägger upp dagen, var jag slår upp mitt tält osv. I dag har inte varit en typisk dag, men jag går igenom den som exempel och lägger till hur det vanligen går

Frankrike-Luxemburg-Tyskland
tisdag 1 november 2011 - Wulfen, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Frankrike, Epinal På tisdag morgon (25/10) körde vi vidare norrut på fm. och valde icke betalvägar med riktning mot Luxemburg. Den väg vi valde var; Vichy - Montceau les Mines –Chalon S Saône –Dole – Besancon - Epinal. I Epinal hittade vi en CC-camping (184) som vi fick plats på.

Rolf Erlandsson
RoBM i Höstresa 2011
Senast aktiv - från Hudiksvall SV, Gävleborgs län, Sverige
Då börjar ännu en dag närma sig sitt slut...
tisdag 20 september 2011 - Halle, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Dagen började jag med att gå upp vid 7 och ta nen dusch. Efter det gick jag ner till stationen och köpte en kaffe och Subway macka. Jag tog tåget till Grosskorbetha, ca 25 minuter från Halle. Där finns bara en massa kemi & petrolium industrier. Området är gigantiskt. Det finns 2 stationer

tillbaka i Tyskland...
tisdag 20 september 2011 - Halle, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Jag då är jag tillbaka i tyskland, i Halle. Jag började med att åka från Legnica 8:06 till Dresden. Där köpte jag lunch som jag tog med på tåget till Pirna. I Pirna stannade jag bara i 30 minuter och fotade innan jag fortsatte till Königstein. I Königstein stannade jag i några timmar

fel--- inget att läsa

Daniel Majd
mr majd i Runt i Polen 2011
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Från Dorfen till Bernburg
torsdag 21 juli 2011 - Bernburg, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Vi startade dagen med som vanligt god frukost på ett mysigt kaffé. En morgonpromenad skadar aldrig, lite se sej om i staden, det regnar inte. Så klart vi ramlar in på ett bryggeri. Oj vad ölsorter, vi köper några. Kör iväg 10.00. Vi far norröver och hamnar i en fantastiskt fin stad,

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Pilgrimsresa till Asissi

Pilgrimsresa till Asissi

23 oktober 2015 - 1 november 2015

Detta blir spännande. Vi är 240 pilgrimer som far med buss till Assisi med stopp i Wittenberg/Lutherstadt på vägen. Det är en pilgrimsresa av stora mått. Jag hoppas hitta datorer på vägen.

Tjeckien Polen & Tyskland hösten 13

Tjeckien Polen & Tyskland hösten 13

27 september 2013 - 5 oktober 2013

Två hjul, en man, noll koll.

Två hjul, en man, noll koll.

1 oktober 2011 - 1 maj 2012

Jag har som ambition att cykla till Nordafrika, hela vägen från Uppsala. Dom enda platserna som jag på förhand bestämt att jag vill stanna till på är Köpenhamn, Berlin, Aix en Prevence och Barcelona. Därifrån tar jag mig via Gibraltarsundet över till Marocko. Som rubriken antyder så är detta inte något jag har tidigare erfarenhet av. Det är min första långresa, och cyklar har för mig - tills nu - varit en förbrukningsvara.

snurrig höst i europa

snurrig höst i europa

16 september 2011 - 8 oktober 2011

ska snurra runt i Europa i drygt 3 veckor, färdmedlet blir tåg och länderna ser ut att bli Tyskland, Polen, Belgien, Luxemburg, Frankrike, Österrike, Slovenien, Kroatien, Serbien, Rumänien & till sist Bulgarien... vi får se hur det går...

Höstresa 2011

Höstresa 2011

13 september 2011 - 4 november 2011

Husbilsresa genom Danmark, Tyskland, Österrike till Italien och Gardasjön, Venedig och San Remo, Därefter Franska rivieran, ev. norra Spanien om tiden medger.

Runt i Polen 2011

Runt i Polen 2011

20 augusti 2011 - 27 augusti 2011

Runt i Polen med tåg och ska se lite av några städer med mera.

Grossglockner

Grossglockner

13 juli 2011 - 26 juli 2011

Vi bilar

vinter i europa 2011

vinter i europa 2011

5 januari 2011 - 29 januari 2011

rundresa i europa och fota i vinterlandskap...

Gunilla Gustafsson
GunLei