USA

1 797 022 Bilder & 285 855 Dagböcker

Super8
tisdag 18 september 2018 - Long Beach, Kalifornien, USA

Idag har vi fortsatt resan söder ut! Vi har kört genom Malibu och Santa Monica! På em stannade vi till vid ett Super8 hotell i Long Beach. Super8 är en hotellkedja som finns nästan i varje stad här! Prisvärt, samt att dom serverar frukost, vilket inte är vanligt här! Ofta finns det pool

Tvätt bl.a.
måndag 17 september 2018 - El Paso, Texas, USA

Tog 2 nätter i El Paso helt enkelt för att vi ville 😂 Eller jo, men vi var i stooort behov av att tvätta kläder. Reseförpackningar/engångs, med tvättmedel gick inte att uppbringa, så 2 liter senare körde vi två maskiner. Ljuvligt med väldoftande kläder igen 👍 (inte slla två

Ölfestival
måndag 17 september 2018 - Ventura, Kalifornien, USA

Denna Söndag stannar vi kvar i Ventura! Låg på stranden och badade på fm. Härliga vågor!🏊‍♂️Nu på eftermiddan lyckades vi kllämma oss in på California beer festival!🍺🍻🍺🍻🍺🍻Ölprovning och levande musik hela eftermiddagen😊👍

Californiens längsta pir
söndag 16 september 2018 - Ventura, Kalifornien, USA

Vi reser sakta söder ut på västkusten, mot L.A. Nu har vi stannat i Ventura! Piren här är Californiens längst, byggd på 1800-talet. Stranden är makalöst fin! Fick syn på ett strandbröllop när vi tog eftermiddagspromenaden.

Dallas DALLAS
fredag 14 september 2018 - Dallas, Texas, USA

Vilken DAG!  VILKEN dag! Vi tog vårt pick och pack och for iväg mot Dallas. Eller ja, vi åkte förbi, för nu snackar vi DALLAS! Southfork Ranch. JR Ewing, nu är vi här 👍😄 Det var som ett museum nästan med en massa kommersiellt krimskrams därtill. JaA, Svärdan är inte den som är

Hearst Castle
lördag 15 september 2018 - Grover Beach, Kalifornien, USA

Idag har vi varit kulturella och besökt Hearst Castel, ett populärt turistmål här i Californien! En rik tidningsman byggde  ett spektakulärt slott på 1920-30 talet!

Ändrade planer
fredag 14 september 2018 - San Simeon, Kalifornien, USA

ÅTyvärr känns det som vi börjar få lite kort om tid!! Därför sederar vi San Fransisco som vi hade tänkt ägna ett par dagar och sedan följa kustvägen till L.A. Istället har vi åkt till San Simeon som ligger en bit nedanför San Fransisco utmed västkusten!  Vi  bor  precis vid Stilla

Nasa Space Center
torsdag 13 september 2018 - Houston, Texas, USA

I morse drog vi till Nasa Space Center. Vi tog en åktur på området och fick se det faktiska kontrollrummet som användes way back then. Tyvärr för vår del, är det under restaurering då det i sommar är 50-årsjubileum sedan Neil Armstrong med besättning, klev iland på månen

Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Mississippi och vidare till ett jävla väder!
onsdag 12 september 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Började dagen med vääärldens frukost på Best Western. Och nej, den var inget märkvärdig i sej, lite som amerikanska motell/hotell har mest, men by God, jag åt tills jag blev andfådd. (Överdriver en smula) Nola rice, alltså ris med cajunkrydda. English muffin med jordnötssmör. Jösses,

Peggy Sue..
onsdag 12 september 2018 - Barstow, Kalifornien, USA

Ja nu har vi lämnat den kokande kitteln Las Vegas efter oss, det var ingen lek att hitta ut från den staden.En hysterisk trafik och en grym värme gör att man känner sig ganska utsatt på sin mc.I natt har vi fixat hotell i en stad som heter Barstow som ligger västerut sett från Vegas,

Californien 2018

Californien 2018

1 september 2018 - 22 september 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

Off to the Last Wonder of the World and the Greatest Diving

Off to the Last Wonder of the World and the Greatest Diving

21 augusti 2018 - 30 augusti 2018

Once more the Great One puts his back pack on. This time the mission is to complete the task of seeing Wonders of the World... Only one left... Chichen Itza. So to Mexico I go. And since I am here and I want to Scubadive at the Blue Hole, I'll do a qucikie in Belize as well

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Kalifornien 2018

En rundresa i Kalifornien för att fira våra 50-årsdagar

Roadtrip USA 2018

Roadtrip USA 2018

14 juni 2018 - 18 juli 2018

Denna resa går med bil från Denver upp till Seattle/Vancouver genom Rocky Mountains och Yellowstone. För att sedan kliva på flyget till Chicago där vi spenderar ca 14 dagar innan hemfärd. Tält ska inhandlas samt lite annan utrustning och vänner ska hälsas på!

Luffa i USA

879
828
688

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)