Kutaisi

En varm dag på "jobbet"!
tisdag 11 juni 2019 - Kutaisi, Georgia, USA

Ingen kan säga annat att vi har tur med vädret. Ibland kanske lite för mycket tur, för när termometern steg till + 38 grader idag, önskade man lite mindre av den varan.Annars inleddes dagen med kappkörning i tio mil på krokiga bergsvägar. En dum Georgisk bilförare retade oss vid starten.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Guvernementet Baku, Azerbajdzjan
Hot in this country...
torsdag 4 augusti 2011 - Kutaisi, Georgia, USA

Dag allemaal!! Hoe gaat het met jullie? Is het weer al wat beter?... Ik stuur jullie graag wat zon want hier is het anders warm genoeg (40 graden). Gisteren bewolkt en regen, vandaag half bewolkt... ik ben superblij want ik trok het niet meer... Na Sighnaghi ben ik nog samen met Roberta naar

Hilde Clijsters
Hildegaatopreis i Armenia & Georgia
Senast aktiv - från Batumi, Georgia, USA
Höga berg och djupa dalar
fredag 23 juli 2010 - Kutaisi, Georgia, USA

Hejsan! Stilla eftermiddagshetta i Kutaisi, näst största staden i Georgien. Sedan senast har vi lämnat Turkiet, med några dagars avstickare upp till Camlihemsin, ett område några mil in från kusten nära gränsen till Georgien.Vandringsleder i bergen för den som vill, fast vi tog cyklarna

Jeanette Arkevall
JeanetteA i Al inclusive
Senast aktiv - från Gargnano, Lombardiet, Italien
Festen har borjat
tisdag 4 maj 2010 - Kutaisi, Georgia, USA

(Forsokte ladda upp det har igarkvall, men da gick det inte...) Gamarjbat kara vanner! Hoppas att allt ar val med er. Med mig ar det prima. Kanns verkligen overkligt att plotsligt vara i Georgien. Det har varit sa fullt upp med annat den sista tiden i Sverige och sa har det dessutom varit varit

Gabriel Brunegård
Gobban i Långtbortistan
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Tiden lider mot sitt slut
måndag 7 december 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Hej, vi har nu mindre än en månad kvar och dagarna rusar iväg. Engelska lektionerna blir allt fler och vi har även tagit på oss att undervisa några barn/ungdomar via en tjeckisk organisation, People in Need i ett ungdomscenter som de stödjer i en av byarna utanför Zugdidi. Förbereder även

Uppskakande natt..
måndag 9 november 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Jag är medveten om att jag är mörkrädd men ändå tror jag varje år att jag har blivit vuxen. Men näää - mörkrädd och med fantastisk fantasi är en katastof. Jag har varit ensam hemma hela helgen då Kia är i Tbilisi för att möta upp sin syster som kom idag från Sverige:-) Och i natt

Tiden rusar iväg
onsdag 14 oktober 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Hej allihopa, Oktober har bjudit på en riktigt ruggig inledning med kalla nätter. Speciellt inomhus blir det kallt vilket gör att vi vissa kvällar har varit riktigt heta i underställ, raggsockor och fleece när vi gått till sängs:-) Men sista tiden har varit varm och skön och vi njuter av

Fredagslugn
fredag 18 september 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Hej allihopa, Sitter pa kontoret och har en stund over och da passar jag pa att uppdatera er lite pa mitt liv. September gar ruggigt fort och vi har varit i Georgien i tre manader redan. Det kanns lite overkligt att vi snart har varit har halva tiden. Skolorna borjade den 14 september och da kom

Senast aktiv - från Tbilisi, Georgia, USA
Ja då var det torsdag igen
torsdag 3 september 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Torsdagkväll och inte hembjudna på middag hos någon:-) Vår gode italienske vän Filippo lämnade oss idag men vår sorg är inte så ärlig då det även innebar att vi fick balsamico vinäger, parmesan ost, olivolja och annat smaskens... Förra fredagen var vi lediga då det var en national

Torsdagkväll i Zuggan
torsdag 27 augusti 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Sitter vid datorn efter en skön hemmakväll. Det har varit mycket på gång sista tiden och det var väldigt skönt att bara vara hemma ikväll bara jag och Kia. Behöver lite paus från omvärlden ibland. Vårt arbete på organisationen rullar på med en mkt lugn augusti månad hittills. Det är

Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Armenia & Georgia

16 juni 2010 - 14 augusti 2010

Långtbortistan

Långtbortistan

2 maj 2010 - 7 juli 2010

Nu är det äntligen dags för resan jag drömt om i säkert tio år - landvägen bort mot Indien. Tyvärr kapas den i både början och slutet, på grund av både tidsbrist och oändligt krångliga visumprosedurer och diverse talibaner. Men vad som återstår är inte så tokigt det heller :) Men det är fortfarande flera visum som saknas och mycket kan hända efter vägen.

Georgien - Kaukasus

Georgien - Kaukasus

16 juni 2009 - 16 januari 2010

Till min stora lycka ska jag tillbringa 7 månader i Georgien och göra praktik på en kvinnoorganisation i västra Georgien. En utmaning helt i min smak.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja