Palm Springs

Idyllwild - San Juan Capistrano
måndag 16 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Så var det dags att lämna Palm Springs och köra ut mot kusten. Tur att vi packade väskorna igår så vi kom iväg i tid. Vi hade bestämt oss för att äta frukost på Elmers. Sara ville dock bara ha mjölk och flingor vilket de inte hade. Det gick inte att locka med bacon och toast, pannkakor

Marknad
lördag 14 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Trots den något överväldigande värmen tänkte vi att vi skulle gå på marknaden vid universitetet nere i Palm Desert så efter en svettig utomhusfrukost så åkte vi iväg. Vad vi inte riktigt tänkt på var att då många tar semester och flyt den värsta värmen så var det inte heller

Resans svalaste plats
fredag 13 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Tog lite sovmorgon idag innan vi hoppar i plurret. Sedan låg vi ömsom under tak ömsom i poolen till lunchdags när vi åkte iväg för att ta linbanan till toppen. Det är en fantastisk ingenjörskonst att de lyckats få en linbana på plats just här. Det är riktigt brant upp. På vägen

Las Vegas - Palm Springs
torsdag 12 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Vi lämnade Las Vegas direkt på morgonen med siktet inställt på Palm Springs. Även idag dök det upp mörka moln och det kändes lite underligt med tanke på att vi körde igenom ett ökenlandskap men efter en stund kunde vi se hur det faktiskt regnade på båda sidorna vid horisonten men inte

Första dagen med bilen!
tisdag 17 oktober 2017 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Idag tog vi oss från LA till Palm Springs i vår svarta pärla, den gick som en dröm! Men trafiken i LA är galen och vägarna här är jättedåliga, det är inte överallt det är ren asfalt utan det ser ut som räfflad cement. Ju längre ut från LA vi kom så blev det mer berg och en kargare

Palm Springs och svinlande Linbanetur
torsdag 24 juli 2014 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Vi checkar ut från Las Vegas och Delstaten Nevada. Vi åker ca 4 timmar till Palm Springs. I bilen dit läser Kent faktaboken och hittar information om något som heter "Palm Springs Aerial Tramway" Det ska vara en av Palm Springs populäraste Attraktioner. "Aerial Tramway" är en linbana som

Palm Springs
söndag 13 april 2014 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Så har vi kommit fram till Palm Springs mitt ute i öknen. Vi åkte från San Diego i morse vid 10 tiden. Först var det som vanligt motorväg med många filer men så småningom blev det lite mindre väg, om man nu kan tala om mindre. Vi åkte via Ramona oc så till Anza. Mycket vackert med

Ingemar Eriksson
Ingemar_Karin i California
Senast aktiv - från Vingåker, Södermanlands län, Sverige
Dag 8 Sista dagen i Coloradofloden
onsdag 2 oktober 2013 - Palm Springs, Kalifornien, USA

DAG 8 Lördagen den 14 september I dag är sista dagen på floden och det blir en kort sträcka, som vi avverkar före kl 08.00 Vi landar vid en strand där ytterligare 2 båtar ligger förtöjda. En helikopter landar på en bergsknalle ett stycke därifrån och släpper av nya resenärer. I

Dag 7 Riverrafting påColoradofloden
tisdag 1 oktober 2013 - Palm Springs, Kalifornien, USA

DAG 7 Fredagen den 13 september 2013 Vaknade och såg en grottvägg och mindes att vi i går inte slog upp något tält utan låg i våra mobila sängar. Svenne klagar på att han haft en spindel i håret när han vaknade. Efter en snabb morgontoalett och frukost gav vi oss iväg omkring kl

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

14 juli 2014 - 11 augusti 2014

Familjen åker iväg till Usa för att Bila runt i en månad. Vi Startar i New Orleans så vi får känna lite rytmer av Blues och Jazz och sen vidare till Memphis för att besöka Graceland. Sen blir det som det blir..... Det blev 545 mil körda och vi åkte igenom 10 delstater. Lousiana, Missisippi, Tennesse, Arkansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada & California Vi besökte bl.a New Mexico, San Diego, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Spring, Los Angeles,Cambria m.m. Vi avslutade med några dagar i San Fransisco

California

California

2 april 2014 - 29 april 2014

Flyg från Arlanda via Köpenhamn till San Francisco. Därefter bil söderut efter kusten till San Diego. Så har vi tänkt snedda österut till Palm Springs och vidare till Grand Canyon. Så blir det några dagar i Las Vegas innan vi styr mot Death Valley och sedan Yosemite och så tillbaka till San Francisco.

Riverrafting längs Coloradofloden

Riverrafting längs Coloradofloden

7 september 2013 - 15 september 2013

Har bokat mig med Expeditionsresor för en vecotur med gummiflotte längs Coloradofloden i Arizona USA. Bilder och text kommer eftersom jag varit borta från all civilisatinskontakt under 6 dagar. Kameran fick stryk i forsarna men har en del bilder från medresenärer Fick först i går kännedom om omfattningen av de regnoväder vi hade i början av vår tur

USA - Palm Springs

USA - Palm Springs

24 maj 2013 - 9 juni 2013

Denna gången bär det av till USA:s västkust för sol och upplevelser.

Roadtrip USA 2012

9 april 2012 - 23 maj 2012

USA

USA

17 februari 2012 - 4 mars 2012

Vi tillbringar drygt två veckor på USA:s västkust, och här kan ni följa vår Amerikatripp. Vi som reser är: Ted Victor Filip Olle Tim

PerKerstin
Christian Palmén
Palmresor
Senast aktiv - från Palm Canyon Resort by Diamond Resorts, Palm Springs, Kalifornien, USA
Johan Markenljung
Markenljung